לאחר ההטעיה והחסימות: ההחלטה של נתניהו לקראת הטיסה לגרמניה

ראש הממשלה נתניהו ימריא מחר לביקור מדיני בגרמניה כשאירועי הטיסה לאיטליה ברקע. לאחר סאגת הטייסים בנסיעה הקודמת, נתניהו החליט כי הטיסה תהיה במטוס הקטן יותר | ראשי המחאה מבטיחים עוד יום של שיבושים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 15:17 כא באדר התשפג

לאחר ההטעיה והחסימות: ההחלטה של נתניהו לקראת הטיסה לגרמניה
נתניהו ורעייתו עולים למטוס, ארכיון, צילום: Haim Zach/GPO

ביקור מדיני בגרמניה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יטוסו מחר (ד') לביקור מדיני בגרמניה  שבמהלכו ייפגשו עם הקנצלר אולף שולץ ועם הנשיא פרנק-ואלטר שטיינמאייר. ברקע האירועים שקרו טרם הנסיעה לאיטליה בשבוע שעבר, החליט נתניהו כי הפעם הטיסה תתבצע במטוס ה- 737 הקטן יותר.

בימים כתיקונם, מעדיף נתניהו לטוס במטוס ה-777 המרווח והגדול יותר, אך לאחר מחאת הטייסים בשבוע שעבר, החליט להחליף את המטוס. כזכור, טרם הנסיעה לאיטליה דווח כי טייסי מטוס ה-777 מסרבים להטיס את נתניהו לביקור באיטליה.

שאלה נוספת הקשורה לטיסה של נתניהו היא שאלת ההגעה לנמל התעופה. נתניהו כזכור, הגיע לנתב"ג בשבוע שעבר לאחר תרגיל הטעיה, במסגרתו המריא במסוק משטרתי קטן מהכנסת בעוד מסוקו הרשמי נשאר מיותר במנחת בבית החולים הדסה עין כרם.

נתניהו, יבקש להכיר בירושלים כבירת ישראל

נתניהו, בחר במטוס הקטן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המפגינים ינסו שוב לשבש את הגעת נתניהו לנתב"ג

לאחר שבשבוע שעבר נרשמו עימותים בין המשטרה וארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית, השבוע הודיעו הארגונים כי הם ינסו שוב לשבש את נסיעתו של ראש הממשלה. במהלך היום, צפויים המפגינים להגיע שוב לסביבת נתב"ג ולנסות ולעכב את הגעתו של ראש הממשלה למקום. גם בברלין מתארגנת מחאה של ישראלים תושבי המקום נגד נתניהו.

ההפגנה מחוץ לנתב"ג

ההפגנה מחוץ לנתב"ג צילום: Erik Marmor/Flash90

"הרודנית ובעלה לא מסתפקים בבילוי ברומא, הם יוצאים שוב בצמד לטיסה מהנה, על חשבוננו – הפעם לברלין", אמרו בארגוני המחאה. "הם לא רצויים בארה"ב, גם בגרמניה יסבירו להם שדיקטטורים כבר אינם רצויים. ברביעי נצטרף לאלפי כלי רכב שינועו בדרכם למטוס של הנאשם והמורשעת. ניסע בזהירות ולפי תנאי הדרך בתוך נתב"ג, נפגין בתוכו ובכבישים המובילים לשדה. נקיף אותו מכל צדדיו ונייצר עומסים בתוכו ומחוצה לו".