אחרי שש שעות חקירה: חבר הכנסת צביקה פוגל שוחרר לביתו

אחרי שזומן להתייצב לחקירה במשרדי יחידה להב 443 - חבר הכנסת מעוצמה יהודית שוחרר | הוא זומן בעקבות אמירתו "צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל מחווארה - חווארה סגורה ושרופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 21:18 כא באדר התשפג

אחרי שש שעות חקירה: חבר הכנסת צביקה פוגל שוחרר לביתו
צביקה פוגל, צילום: עמיאל ירחי, כיפה

הסתיימה חקירתו של חבר הכנסת צביקה פוגל בחשד להסתה לטרור במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, יאח"ה, בלהב 433 והוא שוחרר לביתו. נזכיר כי היום (ג') נודע כי המשטרה זמנה את  יושב ראש הוועדה לביטחון לאומי לחקירה.

שש שעות חקירה

כאמור, פוגל חשוד בעבירות של הסתה לטרור והוא זומן לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, יאח"ה, בלהב 433. החקירה החלה בצהריים והערב (ג') הוא שוחרר לביתו אחרי כשש שעות חקירה.

פוגל זומן לאחר שהתבטא נגד הכפר חווארה. כזכור, לאחר הפיגוע בחווארה בו נרצחו הגגל ויגל יניב הי"ד - עשרות מתפרעים הגיעו לכפר חווארה ושרפו בתים ומכוניות, ובבוקר שלמחרת התבטא פוגל ואמר כי "זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן". אחרי אמירתו זו אישרה היועמ"שית בהרב מיארה לפתוח בחקירה נגד חבר הכנסת.

"מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית"

"אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל מחווארה - חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות", אמר עוד פוגל.

פוגל הוסיף כי "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט. אני מוריד את הכפפות".