ח"כ צביקה פוגל מבהיר: "דבריי סולפו"

לאחר שעורר סערה, חבר הכנסת מעוצמה יהודית מבהיר כי הוא לא התכוון שהאזרחים יפעלו נגד גל הטרור: "אסור להגיע למצב שאזרחים לוקחים את החוק לידיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 12:00 ו באדר התשפג

ח"כ צביקה פוגל מבהיר: "דבריי סולפו"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת מעוצמה יהודית, צביקה פוגל, עורר הבוקר (ב') סערה לאחר שאמר בראיון לגלי ישראל כי הוא רוצה לראות את העיר חווארה סגורה ושרופה וטען כי מדובר ב"אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן", בעקבות הפיגוע בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד תושבי הר ברכה.

לאחר כמה שעות, חזר פוגל מדבריו ואמר כי "דבריי הבוקר סולפו. אמרתי שהמדינה היא זו שצריכה לפעול להרתעת הטרוריסטים, בשום אופן לא האזרחים. אסור להגיע למצב שאזרחים לוקחים את החוק לידיים. תפקידו של הדרג המדיני וצה"ל הוא לספק את ההגנה הנדרשת - באמצעות התקפיות ונחישות, לא באמצעות הכלה".

מהומה בוועדת חוקה: "החבר'ה בחווארה קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות"

בתוך כך, וועדת חוקה התכנסה הבוקר  כדי לדון בסעיפי הרפורמה במערכת המשפט. בתחילת הדיון, התייחסו חברי הכנסת לפיגוע שאירע אתמול בחווארה. חבר הכנסת מעוצמה יהודית, יצחק קרויזר, אמר כי "חייב לציין שהחברה האלה קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות נגד הרפורמה". אמירתו של קרויזר עוררה את זעמם של חברי האופוזיציה שנכחו בדיון.

חבר גלעד קריב תקף ואמר כי "תתבייש לך, אולי ההשראה היא ממי שיש לו תמונה של רוצח בסלון. אתה אדם אלים". חברת מיכל שיר קראה לעברו ואמרה כי "זו אמירה אומללה שנאמרה על ידי סוכן כאוס שמגבה אנרכיה מול מפגינים שומרי חוק".