סוער בכנסת: החוק שיגן על נתניהו אושר בקריאה ראשונה

על אף התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הצעת חוק הנבצרות של יושב ראש הקואליציה, אופיר כץ, עברה בקריאה ראשונה במליאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 23:01 כ באדר התשפג

סוער בכנסת: החוק שיגן על נתניהו אושר בקריאה ראשונה
חברי הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על אף התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הצעת חוק הנבצרות של יושב ראש הקואליציה, אופיר כץ, עברה הערב (ב') בקריאה הראשונה במליאה. הצעת החוק מבקשת להסדיר את כל נושא הכרזה על נבצרות ראש הממשלה ומטרתה למנוע מצב שבו היועמ"שית תוציא את נתניהו לנבצרות. 

"לא ניתן לאף גורם משפטי לעשות הפיכה משפטית"

לאחר שאושר החוק בוועדה הבוקר, טען יושב ראש הקואליציה, אופיר כץ, כי החוק ישמור על הדמוקרטיה. "מה שאנחנו עושים פה עכשיו זו השמירה על הדמוקרטיה, אנחנו לא ניתן לגורם משפטי במדינת ישראל לעשות הפיכה שלטונית, מה שאזרחי ישראל בחרו קובע".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנגד חברי האופוזיציה טענו כי מדובר בחוק פרסונלי.  "זה עוד חוק פרסונאלי, מחורר כמו גבינה שוויצרית שנועד לאפשר לנתניהו לדרוס את הסדר ניגוד העניינים שנחתם איתו בגלל המשפט".

הדיונים בוועדת חוקה נמשכים

לצד חוק הנבצרות, במשכן הכנסת עסקו היום בסוגיות נוספות הנוגעות לרפורמה במערכת המשפט. יושב ראש וועדת חוק חוקה ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי בוועדת חוקה ידונו בדיווחים לפי חוק האזנות סתר, ולאחריהן נמשך הדיון בשינוי שיטת בחירת השופטים.

רוטמן קישר בין שני הנושאים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לא יודע לגבי שאר חברי הוועדה, אבל אני תוהה לעצמי, האם יש קשר בין אופן בחירת השופטים בישראל לכך שמכל 1000 בקשות להאזנת סתר שמשטרת ישראל מגישה, רק שתיים לא מאושרות על ידי השופט" כתב.