השרים הצביעו על שינוי התקציב: דרישתו של השר כץ התקבלה

למרות שבאוצר דרשו את ביטול תוכנית פטור ממע"מ לתיירים, קיבלה וועדת השרים לחוק ההסדרים בראשות יואב קיש את דרישתו של שר התיירות ואישרו את התוכנית | כץ החרים את ישיבת הממשלה בה עבר התקציב

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/03/23 14:39 כא באדר התשפג

השרים הצביעו על שינוי התקציב: דרישתו של השר כץ התקבלה
השר חיים כץ, הודה לראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הדרישה של כץ התקבלה: בישיבה של ועדת השרים לחוק ההסדרים, התקבלה היום (ג') דרישתו של שר התיירות חיים כץ ותוכנית פטור ממע"מ לתיירים תישאר מתוקצבת. כזכור, בישיבת הממשלה המיוחדת בה אושר התקציב, החרים השר כץ את ההצבעה לאחר שהאוצר דרש להוריד את התוכנית ואמר: "אני לא מתכוון לקחת חלק בלוויית משרדי".

הוועדה בראשות השר קיש, התכנסה היום שוב והחליטה פה אחד לקבל את דרישתו של השר כץ ולאשר את תקצוב התוכנית. כזכור, האוצר דרש לבטל את התוכנית, שמעניקה לתיירים פטור ממע"מ ומהווה הטבה עיקרית לתמרוץ תיירות החוץ בישראל.

תיירים בנתב"ג

תיירים בנתב"ג, ההטבה תימשך צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השר כץ הודה לשרים: "גזרה שהייתה מנחיתה מכה קשה על התיירות"

השר כץ הודה לשר האוצר וראש הממשלה ואמר לאחר אישור התוכנית: "אני מודה  לרה"מ, לשר האוצר ולחבריי השרים שתמכו בבקשתי לבטל את הגזרה שהייתה מנחיתה מכה קשה על תעשיית התיירות. נביא תקציב ראוי לקידום התיירות בישראל שהיא מנוע צמיחה משמעותי".

מלבד השר, גם בארגוני התיירות נושמים היום לרווחה. כאשר התקבלה ההחלטה המקורית על מיסוי מחודש של שירותי התיירות אמר יו"ר לשכת התיאום של ארגוני התיירות, מיקי פדרמן: "לדעתנו ביטול הפטור ממע"מ לתיירים, יהיה מהלך פוגעני ובלתי הפיך עבור תעשיית התיירות הישראלית, עבור המשק הישראלי ועבור תדמיתה של ישראל בעולם", כתב, "אנו סבורים, כי לא ניתן לקבל החלטה בעניין, מבלי לקבוע מדיניות ממשלתית בנושא התיירות הנכנסת ומבלי שבוצע מחקר עדכני על קהלי היעד, רמת הביקושים, תרומת התיירים ועוד".