קרבות התקציב: השרים מסרבים לחתום עם האוצר - בן גביר וסילמן החרימו

בתום לילה של דיונים, מתקשים נציגי האוצר להגיע להסכמות עם שרי הממשלה בנוגע לתקציבי משרדיהם. השרים הקשים ביותר לפיצוח: יואב קיש וחיים כץ מהליכוד ובן גביר וסילמן שנטשו את המשא ומתן | הדיונים ימשיכו הבוקר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/02/23 07:42 ג באדר התשפג

קרבות התקציב: השרים מסרבים לחתום עם האוצר - בן גביר וסילמן החרימו
ישיבת הממשלה, התקציב רחוק מלעבור, צילום: mit Shabi/POOL

התקציב רחוק מלעבור: בתום לילה של דיונים על תקציב המדינה, נראה כי ישנם קשיים רבים להעביר אותו כמו שהוא. נציגי האוצר ושרי הממשלה נועדו עד השעות הקטנות של הלילה במטרה להגיע להבנות, אך עד לסיום הפגישות בשעה 3:00 בלילה, הצדדים לא הגיעו להסכמות. שני שרים, בן גביר וסילמן כלל לא הגיעו לישיבות המשא ומתן וגם לא לישיבת הממשלה שקדמה להם. שני שרים נוספים שמערימים קשיים הם חיים כץ ויואב קיש. היום (ו') יחזרו הצוותים למשא ומתן.

בן גביר וסילמן כלל לא הגיעו

בן גביר וסילמן לא הגיעו לישיבות התקציב כל אחד מסיבותיו ושלחו נציגים מטעמם בלבד. בן גביר דורש עוד מיליארדי שקלים לתקציב משרדו כפי שסוכם עימו בהסכמים הקואליציונים, כשבעבר כבר איים כי אם לא יקבל את התקציב שסוכם, הוא יעזוב את הממשלה. אצל סילמן הריב העיקרי הוא מול אריה דרעי. דרעי דורש לקבל לידיו את קרן הניקיון הממשלתית שתקציבה מעל למיליארד שקלים, שעד כה הייתה במשרדה של סילמן. סילמן מסרבת למהלך וכרגע מחרימה את הישיבות.

סמוטרי.

סמוטרי.' ונתניהו, מציגים את התקציב צילום: Alex Kolomoisky/POOL

חיים כץ: "אני לא מתכוון להשתתף בהלוויית משרדי"

שני שרים נוספים שמערימים קשיים הם יואב קיש וחיים כץ מהליכוד. קיש שדורש לבצע שינויים בדירקטוריון הספרייה הלאומית וגם תקציב גדול על מנת לממש את תוכניות משרדו. חיים כץ לא מוכן לביטול תוכנית "מע"מ 0" לתיירים ואף הציג לנציגי האוצר מכתב ממשקיעים בינלאומיים שטענו כי הדבר עלול לגרום להפסקת פעילותם בישראל, כץ אמר במהלך הדיונים: "אני לא מתכוון להשתתף בהלוויית משרדי".

צילום: Ben Hakoon/Flash90