כהנא תוקף: "מלכיאלי וחבריו לא יכולים להטיף לי על כבוד לרבנים"

ההחלטה חדשה של שר הדתות מיכאל מלכיאלי הביאה לעימות בין השר החדש לשר הקודם, בשיחה עם חדשות כיפה מסביר מתן כהנא מה עומד מאחורי העימות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/03/23 12:06 כא באדר התשפג

כהנא תוקף: "מלכיאלי וחבריו לא יכולים להטיף לי על כבוד לרבנים"
צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

אחרי ההחלטה החדשה של שר הדתות מיכאל מלכיאלי שמבטלת את אחד הצעדים של שר הדתות הקודם, חבר הכנסת מתן כהנא, ומאריכה את כהונת רבני הערים בחצי שנה נוספת, שר הדתות לשעבר תוקף את השר החדש בשיחה עם חדשות כיפה. 

כהנא: "הציניות של מלכיאלי לא יודעת גבול"

"הציניות של מלכיאלי לא יודעת גבול. מאז שהוא התמנה, כלום ממה שעשיתי לא בוטל, כולל חוק הכשרות שמלכיאלי עצמו האריך בעוד חצי שנה, אומר כהנא לכיפה ומוסיף: "הסיפור כאן אינו גדולתם של רבני הערים הוותיקים והכבוד הרב אליהם".

כהנא מסביר: "הסיפור האמיתי הוא הצורך של ש"ס לשנות את כללי המשחק עבור קולות בבחירות לרבנות הראשית לישראל. כולנו זוכרים את היחס של ש"ס לרב דרוקמן זצ"ל ויבדל"א הרב אריה שטרן, אז ודאי שמלכיאלי וחבריו לא יכולים להטיף לי על כבוד לרבנים".

מוקדם יותר היום (ג') השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה לדברי ח"כ מתן כהנא: "תלמידי חכמים ככל שמזדקנים דעתם מתיישבת עליהם. מתן כהנא ששייך לקבוצה השניה -לא יבין לעולם דברי חז"ל אלו.מועצת הרבנות לישראל היא הריבון היחיד בכל הקשור לשירותי הדת במדינת ישראל. כהנא לא יטיף מוסר לגדולי ישראל לא במשמרת הזו ולא במשמרות הבאות".

ההחלטה של מלכיאלי

השר מיכאל מלכיאלי חותם על המינוי

השר מיכאל מלכיאלי | צילום: דוברות

הדברים מגיעים בעקבות ההחלטה של מלכיאלי להאריך את כהונת רבני הערים שהיו צריכים לפרוש בגלל גילם בחצי שנה נוספת, המשמעות היא שהרבנים יוכלו לקחת חלק בבחירת הרבנים הראשיים בהמשך השנה, מה שיעניק עוד כוח למפלגת ש"ס בבחירות.