סוף לעימות: הושג הסכם בין השר קיש לספרייה הלאומית

שר החינוך הודיע כי חוק "הספרייה הלאומית" יוקפא לאחר שהגיע להסכם עם יו"ר הדירקטוריון וימונו ארבעה נציגים מטעמו למועצת הספרייה: "מברך על ההבנות ומצפה לעבודה משותפת ופוריה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/03/23 21:31 כ באדר התשפג

סוף לעימות: הושג הסכם בין השר קיש לספרייה הלאומית
יואב קיש, צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

הספרייה הלאומית נקלעה בשנה וחצי האחרונות לעימות פוליטי, כאשר פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן מונה לרקטור הספרייה והיא הואשמה במינוי תפור ופוליטי. כריאקציה למינוי, שר החינוך, יואב קיש  קידם חוק שיאפשר לו לשלוט במינויי הספרייה. בתוך כך, שר החינוך הודיע הערב (ב') כי החוק יוקפא לאחר שהגיע להסכם עם יו"ר הדירקטוריון של הספרייה וימונו ארבעה נציגים מטעמו למועצת הספרייה.

שר החינוך פרסם הודעה בו ברך על ההסכם עם הספרייה הלאומית. "עידן חדש בספריה הלאומית. בימים האחרונים הגעתי להסכמות עם הספרייה. בהמשך להסכמות אלה אמנה 4 חברים למועצת הספרייה הלאומית. בנוסף, אמנה חבר דירקטוריון וחבר לוועדת הביקורת של הספרייה, שיקבל כמו כל חברי הועדה גישה מלאה לכלל פעילויות הספרייה. אני מברך על ההבנות ומצפה לעבודה משותפת ופוריה", כתב קיש.

חתני פרס נובל נגד חוק הספרייה הלאומית: תהפוך לכלי שרת בידי השלטון

נזכיר כי בשבוע שעבר, שבעה חתני פרס נובל ישראלים שלחו מכתב לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב קיש הקורא להם לעצור באופן מיידי את החקיקה שתפגע בעצמאותה של הספרייה הלאומית ובמבנה הניהולי שלה.

ספרייה, עולם הספר מתאושש

ספרייה  צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

במכתב ששיגרו חתני הנובל, הביעו את חרדתם מקידום החוק. "לאחרונה שמענו על הצעתו של שר החינוך לשנות את חוק הספרייה הלאומית, באופן שיקנה לשר שליטה בדירקטוריון הספרייה, ונחרדנו, כולנו כאחד, לנוכח החרב המונפת על עצמאותה של הספרייה הלאומית ועל יכולתה להמשיך ולמלא את תפקידה הלאומי. למרבה התדהמה, הצעת החוק הועלתה מבלי שהדבר נדון - תחילה עם האוניברסיטה העברית, בעלת האוצרות, ועם הספרייה הלאומית, שומרת האוצרות", כתבו  חתני פרס נובל.