גנץ נשאל אם ייפגש עם בכירים בליכוד לבקשת הנשיא - כך הוא הגיב

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, נשאל אם הוא יהיה מוכן להיפגש עם בכירים בליכוד לבקשתו של הנשיא הרצוג: "על מנת לקיים דיאלוג צריך לעצור את החקיקה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/03/23 17:19 כ באדר התשפג

גנץ נשאל אם ייפגש עם בכירים בליכוד לבקשת הנשיא - כך הוא הגיב
בני גנץ, הצעה חדשה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת הצגת המתווה הפשרה, נשיא המדינה, יצחק הרצוג עורך סבב פגישות נוסף על מנת לנסות ולהתניע הידברות בין הצדדים הפוליטיים. בתוך כך, הנשיא הרצוג נפגש אתמול (א') עם יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן. בפגישה שארכה כשלוש שעות, הנשיא חזר והדגיש את קריאתו בצורך לגבש הסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה.

גנץ נשאל אם הנשיא יבקש ממני להיפגש עם בכירים בליכוד - כך הוא הגיב

בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי,בני גנץ, נשאל היום במהלך ישיבת הסיעה אם הוא יהיה מוכן להיפגש עם בכירים בליכוד לבקשתו של הנשיא הרצוג והשיב כי "אמרתי בצורה ברורה על מנת לקיים דיאלוג צריך לעצור את החקיקה, זה העיקרון. אני עם הנשיא אדבר ככל שהוא ירצה, אפגש ככל שהוא יבקש, לא אקיים דיאלוג כל עוד החקיקה נמשכת".

הרצוג, עוד פגישה עם רוטמן

"אפגש ככל שהוא יבקש". הרצוגצילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ בהצעה חדשה לנתניהו: אלו התנאים לתמיכה ברפורמה

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נאם בפתח ישיבת סיעתו והציע הצעה חדשה לראש הממשלה נתניהו. גנץ הציע לעצור את המשך חקיקת הרפורמה עד לסוף חודש הרמדאן ובזמן הזה להתחיל הידברות: "אסור להידרדר למשבר חוקתי חסר אחריות בזמן משבר ביטחוני. זה פרס לטרור". אמר.

נתניהו

נתניהו צילום: Alex Kolomoisky/POOL

"לאן אנחנו רוצים להגיע?" פתח גנץ, "לטקסי יום הזיכרון שיקרעו אחים למשפחת השכול בבתי הקברות? לטקס משואות שמוחרם על ידי מחצית העם? לדם ברחובות? ואם לא נעצור ונדבר, לצערי – אנחנו בדרך לשם" אמר גנץ. בנאומו הציג גנץ ארבעה עקרונות עיקריים לפתיחה בהידברות.

"האבן הראשונה" הציג גנץ, "לא נסכים לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולא תהיה שליטה פוליטית בלעדית במינויי שופטים ושומרי סף". העקרון השני שהציג גנץ הוא "חוק יסוד חקיקה מקיף, תוך שמירת הביקורת השיפוטית". גנץ מוסיף גם את נושא "טיפול בסוגיות שיסייעו לאזרחים ולא רק לשלטון". העיקרון האחרון שהציג נוגע ליום שאחרי החקיקה, ש"לא יהיה לה פרק ב". גנץ סיכם: "בעייננו זו המסגרת המחייבת ואין בילתה".