האיום של לפיד וגנץ: אם זה יקרה - נחרים את ההצבעות

ראשי מפלגות האופוזיציה מאיימים כי אם הליך החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט תימשך, הם יחרימו את ההצבעות במליאה: "כל עוד אין עצירת חקיקה - זו אחיזת עיניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 15:21 כ באדר התשפג

האיום של לפיד וגנץ: אם זה יקרה - נחרים את ההצבעות
ראשי מפלגות האופוזיציה, צילום: דוברות

בעקבות המשך הליך החקיקה היום (ב') בכנסת, כאשר הועלו להצבעה חוק הנבצרות ופסקת ההתגברות, ראשי מפלגות האופוזיציה, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי,בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ויו"ר מפלגה העבודה, מרב מיכאלי התכנסו לפגישת היערכות בה דנו על הצעדים הבאים.

"לא ניתן לזה יד ונחרים את ההצבעה במליאה"

בסיום הפגישה, הוציאו ראשי מפלגות האופוזיציה הודעה בה הבהירו כי אם החקיקה תימשך - הם יחרימו את ההצבעה במליאה. "אחדות העם מתחילה בהידברות אמיתית וכל עוד אין עצירת חקיקה, זו אחיזת עיניים. כשיונח מתווה הנשיא נשמח להתייחס להצעתו ואנו מעריכים את המאמצים של הנשיא להגיע להידברות. נעשה הכל למנוע את העברת החוקים אך אם חלילה נגיע לקריאה שלישית - לא ניתן לזה יד ונחרים את ההצבעה במליאה.  במקום אוסף חוקים מטורף, האלטרנטיבה הנכונה בעת הזו היא הסדר חוקתי מקיף ומאוזן, ביצור הפרדת הרשויות עד הגעה לחוקה".

לוין ורוטמן, באו"ם מתריעים מהשלכות הרפורמה

לוין ורוטמן, באו"ם מתריעים מהשלכות הרפורמה צילום: יונתן סינדל/פלאש90

נאום איבוד השליטה של לפיד

"היום יעלה פה בכנסת חוק הנבצרות" פתח לפיד את דבריו בפתח ישיבת סיעתו, "הוא לא רק חוק מגונה, הוא גם מיותר. נתניהו כבר נבצר. הוא איבד שליטה על הממשלה שלו. השרים שלו לא סופרים אותו. המדינה מתפרקת סביבו ונבצר ממנו לעשות משהו. נתניהו איבד שליטה על הביטחון. הפיגועים הכי קשים מזה עשר שנים לפחות, וזה עוד לפני הרמדאן. מתנחלים קיצונים, בגיבוי של שרים קיצונים, מתפרעים בכל יהודה ושומרון. משבר המילואימניקים הולך וגדל".

לפיד, "נתניהו איבד שליטה"

לפיד, "נתניהו איבד שליטה" צילום: Erik Marmor/Flash90

"הוא איבד שליטה על החרדים" המשיך לפיד, "הם מעולם לא חלמו שיקבלו למוסדות שלהם כל כך הרבה כסף. מעולם לא חלמו שתהיה פה ממשלה שתכנע להם באופן מוחלט בנושא הגיוס". לפיד סיים ואמר על המשך קידום הרפורמה: "הוא איבד שליטה על יריב לוין ועל רוטמן. הוא לא מגבה אותם כי הוא רוצה, הוא מגבה אותם כי אין לו ברירה. הם מאיימים עליו שהם יפרקו לו את הממשלה אם הוא ינסה לעצור אותם".