גנץ בהצעה חדשה לנתניהו: אלו התנאים לתמיכה ברפורמה

בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי, הציע גנץ לעצור את החקיקה עד לסוף חודש הרמדאן והציג ארבע עקרונות לרפורמה בהסכמה | גנץ תקף: "לטקס משואות שמוחרם על ידי מחצית העם". לפיד עקץ: "נתניהו כבר נבצר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 14:42 כ באדר התשפג

גנץ בהצעה חדשה לנתניהו: אלו התנאים לתמיכה ברפורמה
בני גנץ, הצעה חדשה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעה חדשה לנתניהו: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נאם בפתח ישיבת סיעתו והציע הצעה חדשה לראש הממשלה נתניהו. גנץ הציע לעצור את המשך חקיקת הרפורמה עד לסוף חודש הרמדאן ובזמן הזה להתחיל הידברות: "אסור להידרדר למשבר חוקתי חסר אחריות בזמן משבר ביטחוני. זה פרס לטרור". אמר.

ארבעת העקרונות של גנץ

"לאן אנחנו רוצים להגיע?" פתח גנץ, "לטקסי יום הזיכרון שיקרעו אחים למשפחת השכול בבתי הקברות? לטקס משואות שמוחרם על ידי מחצית העם? לדם ברחובות? ואם לא נעצור ונדבר, לצערי – אנחנו בדרך לשם" אמר גנץ. בנאומו הציג גנץ ארבעה עקרונות עיקריים לפתיחה בהידברות.

"האבן הראשונה" הציג גנץ, "לא נסכים לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולא תהיה שליטה פוליטית בלעדית במינויי שופטים ושומרי סף". העקרון השני שהציג גנץ הוא "חוק יסוד חקיקה מקיף, תוך שמירת הביקורת השיפוטית". גנץ מוסיף גם את נושא "טיפול בסוגיות שיסייעו לאזרחים ולא רק לשלטון". העיקרון האחרון שהציג נוגע ליום שאחרי החקיקה, ש"לא יהיה לה פרק ב". גנץ סיכם: "בעייננו זו המסגרת המחייבת ואין בילתה".

נתניהו ולוין, שר המשפטים איים בהתפטרות

נתניהו ולוין, שר המשפטים איים בהתפטרות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נאום איבוד השליטה של לפיד

"היום יעלה פה בכנסת חוק הנבצרות" פתח לפיד את דבריו בפתח ישיבת סיעתו, "הוא לא רק חוק מגונה, הוא גם מיותר. נתניהו כבר נבצר. הוא איבד שליטה על הממשלה שלו. השרים שלו לא סופרים אותו. המדינה מתפרקת סביבו ונבצר ממנו לעשות משהו. נתניהו איבד שליטה על הביטחון. הפיגועים הכי קשים מזה עשר שנים לפחות, וזה עוד לפני הרמדאן. מתנחלים קיצונים, בגיבוי של שרים קיצונים, מתפרעים בכל יהודה ושומרון. משבר המילואימניקים הולך וגדל".

לפיד, "נתניהו איבד שליטה"

לפיד, "נתניהו איבד שליטה" צילום: Erik Marmor/Flash90

 
"הוא איבד שליטה על החרדים" המשיך לפיד, "הם מעולם לא חלמו שיקבלו למוסדות שלהם כל כך הרבה כסף. מעולם לא חלמו שתהיה פה ממשלה שתכנע להם באופן מוחלט בנושא הגיוס". לפיד סיים ואמר על המשך קידום הרפורמה: "הוא איבד שליטה על יריב לוין ועל רוטמן. הוא לא מגבה אותם כי הוא רוצה, הוא מגבה אותם כי אין לו ברירה. הם מאיימים עליו שהם יפרקו לו את הממשלה אם הוא ינסה לעצור אותם".