החרדים לחצו ונתניהו נכנע: פסקת ההתגברות תעלה להצבעה כבר השבוע

לאחר שהמפלגות החרדיות לחצו, נתניהו אישר ופסקת ההתגברות תעלה להצבעה בקריאה ראשונה כבר השבוע. לפני שבועיים עברה הצעת החוק בקריאה טרומית | ביהדות התורה הקבילו את פסקת ההתגברות לשאר חלקי הרפורמה: "גם את זה יש לקדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 22:58 יט באדר התשפג

החרדים לחצו ונתניהו נכנע: פסקת ההתגברות תעלה להצבעה כבר השבוע
יהדות התורה, החוק יעלה השבוע, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בלחץ המפלגות החרדיות: הקואליציה תעלה השבוע את פסקת ההתגברות לקריאה ראשונה במליאה, זאת לאחר שמליאת הכנסת אישרה לפני כשבועיים בקריאה טרומית את הצעת החוק, בה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 51 מתנגדים, זאת לאחר דחיות ועיכובים שיצרו מתיחות בין המפלגות החרדיות לראש הממשלה.

ביהדות התורה לחצו לקידום החוק וטענו כי קידום פסקת ההתגברות צריכה להיות בקצב דומה לשאר חלקי הרפורמה שכבר עברו בקריאה ראשונה. כזכור, בדרך להקמת ממשלת ימין, גוש נתניהו נתקל במחלוקת בנוגע לחקיקת פסקת ההתגברות שתאפשר לעקוף את פסיקת בג"ץ. למרות שראש הממשלה הנבחר נתניהו התנגד למהלך, לחץ ממושך של סמוטריץ', בן גביר וגפני לצד רצון של נתניהו להתקדם עם הקמת הממשלה, הביא להחלטה. 

נתניהו, משווה לתקופת ההתנתקות

נתניהו, הלחץ בישיבת ראשי הקואליציה עבד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הקואליציה אינה חד צדדית ושיחפש אותנו אחר כך בכנסת"

המתיחות בין יהדות התורה וראש הממשלה נסובה לא רק סביב נושא פסקת ההתגברות, אלא גם סביב סוגיית התקציב לחינוך החרדי. ביהדות התורה זעמו על גרירת הרגליים וגורם במפלגה אמר לחדשות כיפה כי "היחסים בין נתניהו וגפני רעועים". 

נזכיר כי במסגרת המשבר סביב התקציב, גורם במפלגה אמר לחדשות כיפה על נתניהו: "זאת חוצפה גדולה, הוא מפר את ההסכמים וההתחייבויות. הקואליציה אינה חד צדדית ושיחפש אותנו אחר כך בכנסת" אומר אותו גורם, ומוסיף: "הוא שוכח מי העביר לו 40 מיליון שקל למעונות ראש הממשלה בוועדת כספים, גפני לא פראייר".

גפני ונתניהו

גפני ונתניהו צילום: Miriam Alster/Flash90