מסמך פוקס: מזכיר הממשלה הגיב למתווה והציג חילוקי דעות

מסמך של מזכיר הממשלה מציג השגות על המתווה שהוצג. במסמך מבקש יוסי פוקס לתקן מספר סעיפים הנוגעים לוועדה לבחירת שופטים וגם לפסקת ההתגברות | בבית הנשיא הופתעו מהמתווה שהוצג והודיעו כי אין להם קשר אליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/23 21:04 טו באדר התשפג

מסמך פוקס: מזכיר הממשלה הגיב למתווה והציג חילוקי דעות
יוסי פוקס, מחזיר את המתווה לאחור?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מסמך פוקס: מתווה פרידמן-אלבשן לרפורמה המשפטית ופגישתם של מובילי הרפורמה לוין ורוטמן עם פרופסור אלבשן, הציגה תפנית בכל הנוגע לקידום פשרה ברפורמה המשפטית. אך מסמך של מזכיר הממשלה ומקורבו של נתניהו, יוסי פוקס, שפורסם הערב ב"כאן חדשות" מציג תמונה שונה מהמתווה שהוצג. במסמך, מבקש פוקס לשנות מספר סעיפים עיקריים במתווה.

ההשגות של פוקס על המתווה

כך למשל, המתווה שהוצג ביקש לבסס את פיסקת ההתגברות על 65 חברי כנסת שיצביעו בעד, מנגד מבקש פוקס לשנות זאת ל-63 חברי כנסת. נזכיר כי הקואליציה הנוכחית מונה 64 חברי כנסת כך שמובטח לה רוב על פי הדרישה של פוקס. גם בכל הקשור לוועדה לבחירת שופטים יש שוני מהותי בין המתווה שהוצג לדרישה של פוקס.

נתניהו בישיבת הממשלה, חוק גירוש מחבלים יעלה

פוקס ונתניהו בישיבת הממשלה, הציג השגות על המתווה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

במתווה הוצגה האפשרות לוועדה שתכלול 4 חברי קואליציה, 4 חברי אופוזיציה ו-4 שופטים עם זכות וטו. הדרישה של פוקס שונה בתכלית וכוללת 5 חברי קואליציה, נציג אקדמיה לבחירת שר המשפטים בהיוועצות עם נשיא העליון, 2 חברי אופוזיציה ו-3 שופטים. גם על עצם מינוי השופטים ישנם אי הסכמות כאשר פוקס דורש רוב רגיל בעוד המתווקה הציג רוב של 7 מתוך 12 חברים.

לוין ורוטמן חוגגים ניצחון ראשון

לוין ורוטמן , נפגשו היום עם אלבשן | צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בית הנשיא: אין לנו קשר למתווה שהוצג

בתוך כך, בבית הנשיא הגיבו למתווה והבהירו כי אין להם כל קשר אליו. מתווה אלבשן-פרידמן כך דווח, הוגש אמש לנשיא הרצוג אך הבהרת בית הנשיא היא שלנשיא כאמור לא היה קשר אליו. נשיא המדינה מנסה כבר מספר שבועות להביאלהידברות בין הצדדים ואף צפוי בקרוב להציג מתווה חדש בניסיון להגיע להידברות בין הצדדים.