הנשיא נפגש עם רוטמן שלוש שעות: "לגבש הסכמות"

רגע לפני שהוא חושף את המתווה שלו לפשרה ברפורמה המשפטית, נשיא המדינה נפגש עם יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן. בפגישה שארכה כשלוש שעות חזר הנשיא על הצורך לגבש הסכמות רחבות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/03/23 17:02 יט באדר התשפג

הנשיא נפגש עם רוטמן שלוש שעות: "לגבש הסכמות"
הרצוג, עוד פגישה עם רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלוש שעות פגישה: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (א') עם יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן. בפגישה שארכה כשלוש שעות, הנשיא חזר והדגיש את קריאתו בצורך לגבש הסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה.

לקראת הצגת המתווה שלו, עורך הנשיא הרצוג סבב פגישות נוסף על מנת לנסות ולהתניע הידברות בין הצדדים הפוליטיים. זוהי לא פגישה של הנשיא ושל יו"ר ועדת חוקה כאשר השניים נפגשו בעבר כבר מספר פעמים. 

"חלק גדול מהנושאים ניתנים להסכמה"

אחת הקבוצות שדנה במתווה הפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה היא "צוות ידידיה", על שמו של מי שמוביל אותה, פרופ' ידידה שטרן, נשיא המכון המדיניות העם היהודי. בראיון לחדשות כיפה, פרופ' שטרן טוען כי חלק גדול מהנושאים ניתנים להסכמה אך במידה ולא תושג פשרה, מדינת ישראל תמצא את עצמה בפני אסון.

רוטמן

רוטמן צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בשבוע שעבר, ציין הנשיא הרצוג כי הפערים בין שני הצדדים הצטמצמו מאוד. האם אכן אנחנו קרובים להסכמה?

"בסופו של דבר הנשיא הוא זה שיחליט מתי ואיזה סוג של מתווה הוא יציע. למיטב ידיעתי, כמי שמנסה להשיג פשרות והסכמות בין שני הצדדים, ניתן באמת לומר שחלק גדול מהנושאים ניתנים להסכמה. יחד עם זאת, לא כל הנושאים פוצחו. אבל הכיוון הוא כיוון שמאפשר הגעה להסכמה בעיקר בכל מה שקשור למערכת היחסים שבין המשפט לפוליטיקה שזה הדבר הגדול פה".