בנט תוקף את הממשלה: "כל יום של פעולתה מסכן את מדינת ישראל"

ראש הממשלה לשעבר תוקף את הממשלה הנוכחית בעקבות חידוש היחסים בין סעודיה ואיראן: "מדינות העולם והאזור צופות על ישראל מסוכסכת עם ממשלה שאינה מתפקדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/23 23:07 יח באדר התשפג

בנט תוקף את הממשלה: "כל יום של פעולתה מסכן את מדינת ישראל"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נפתלי בנט במתקפה: ראש הממשלה לשעבר הקפיד ברוב הראיונות שנערכו איתו, לא לתקוף ישירות את הממשלה שנבחרה. אבל חידוש היחסים של סעודיה ואיראן בימים האחרונים גרם לבנט לצאת במתקפה חריפה על הממשלה ולנסות ולהוביל לממשלת חירום לאומית.

"חידוש היחסים בין סעודיה לאיראן" כותב בנט, "הוא התפתחות חמורה ומסוכנת לישראל ומהווה ניצחון מדיני לאיראן. מדובר בפגיעה אנושה במאמץ לבניית קואליציה אזורית למול איראן. זהו כישלון מהדהד של ממשלת נתניהו ונובע משילוב של הזנחה מדינית עם חולשה כללית וסכסוך פנימי במדינה" אומר ראש הממשלה לשעבר. הדברים כאמור מגיעים ברקע חידוש היחסים הדיפלומטיים בין סעודיה ואיראן, מה שפוגע ברצון של ישראל לעמדה אחידה של מדינות האזור מול איראן.

נתניהו

נתניהו, בנט במתקפה חריפה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

" זקוקים לממשלת חירום לאומית רחבה"

עוד הוא מוסיף וכותב: "מדינות העולם והאזור צופות על ישראל מסוכסכת עם ממשלה שאינה מתפקדת, שעוסקת בהרס-עצמי שיטתי. ואז אותן המדינות בוחרות צד". בהמשך בנט תוקף בחריפות את ממשלת נתניהו וכותב: "ממשלת נתניהו היא כישלון כלכלי, מדיני ובטחוני מהדהד, וכל יום של פעולתה מסכן את מדינת ישראל". בנט לא מסתפק בכך ומקווה להפלת הממשלה ולהקמת ממלשה לאומית חדשה ורחבה: "אנו זקוקים לממשלת חירום לאומית רחבה, שתפעל לשיקום הנזקים הרבים שנוצרו".