בדרך לפשרה? זה המקורב לנתניהו שקיבל אישור מיוחד

החלטה חדשה של היועמ"שית עשויה להגביר את הסיכויים לפשרה ברפורמה במערכת המשפט, היועמ"שית אישרה למזכיר הממשלה יוסי פוקס לעסוק בגיבוש מתווה הפשרה ברפורמה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/03/23 11:02 טו באדר התשפג

בדרך לפשרה? זה המקורב לנתניהו שקיבל אישור מיוחד
נתניהו ומזכיר הממשלה, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

היועצת המשפטית לממשלה אישרה למקורב לנתניהו, מזכיר הממשלה יוסי פוקס לעסוק בגיבוש מתווה הפשרה ברפורמה המשפטית מול בית הנשיא. פוקס הגיש את הבקשה לייעוץ המשפטי כדי שיוכל לעסוק במתווה למרות שנתניהו מנוע מלעסוק בו בשל ניגוד העניינים שלו. כך פרסמה הבוקר שירית אביטן בישראל היום. 

מזכיר הממשלה מגיב: "מדובר בהצעה רצינית"

הצעת הפשרה שמתכוון פוקס לקדם היא הצעת אלבשן-פרידמן, מזכיר הממשלה כתב הבוקר אחרי הפרסום: "קראתי את הצעת הפשרה של אלבשן-פרידמן ושות' בענין הרפורמה המשפטית. מדובר בהצעה רצינית ובסיס למו"מ בסוגיות הליבה; אי שפיטות של חוקי יסוד, רוב מיוחד לביטול חוקים, פסקת התגברות, שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים, סבירות ויעוץ משפטי חיצוני לממשלה. נותר לגשר על פערים בנושא הרוב הנדרש".

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה צילום: ללא

באופוזיציה דורשים לעצור את החקיקה

במקביל, באופוזיציה ממשיכים להקשות על פשרה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמרו בהודעה משותפת: "כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית".