"ציוני דתי לא מועך את האחים שלו"

חבר הכנסת מתן כהנא מתייחס להתקדמות הרפורמה המשפטית ומספר על מפגש עם איש בעל השפעה מהציבור הדתי לאומי, "הוא מעדיף פי 100 רפורמה שלא תדרוס את הצד השני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/03/23 09:47 טו באדר התשפג

"ציוני דתי לא מועך את האחים שלו"
צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

חבר הכנסת מתן כהנא מתייחס הבוקר לרפורמה המשפטית והניסיונות של נשיא המדינה להגיע לפשרה, בפוסט מיוחד בפייסבוק כתב שר הדתות לשעבר: "ציוני דתי לא מועך את האחים שלו, גם אלה מהצד השני של המפה הפוליטית".

כהנא סיפר: "בשבוע שעבר פגשתי במקרה איש צעיר חובש כיפה סרוגה, שכדי לא לחשוף אותו יותר מידי אגיד שיש לו השפעה ציבורית. הוא סיפר לי שבשבועות האחרונים שואלים אותו למה הוא לא יוצא לתמוך ברפורמה המשפטית בכל הכלים שיש לו למרות שמבחינה עקרונית הוא חושב שמדובר ברפורמה חשובה וטובה.

מתן כהנא: "אנחנו כאלה. אוהבים את האחים שלנו בלי תנאים"

ואז הוא אמר לי משהו שעזר גם לי לסדר את המחשבות בראש. הוא אמר לי שהוא פשוט לא מסוגל למעוך את החברים שלו, האחים שלו, אלה שבצד הפוליטי השני. הוא אמר לי שלוחצים עליו לתמוך ואומרים לו שהצד השני כבר 30 שנה דורס אותנו. הוא ענה להם שזה בכלל לא מעניין אותו, ושזה בכלל לא קשור אליהם. זה קשור למי שהוא. למי שאנחנו".



כהנא הוסיף: "כי אנחנו כאלה. אוהבים את האחים שלנו בלי תנאים. גם כשהם חושבים לגמרי אחרת. זה מין גן כזה שכנראה הושתל ב-DNA שלנו כששרתנו איתם ביחד בצבא. וה-DNA המשודרג הזה, פשוט לא מאפשר לנו למעוך את האחים שלנו. האיש הזה אמר לי שהוא מעדיף פי 100 רפורמה שלא תדרוס את הצד השני. כזו שהם יוכלו לחיות איתה. גם אם היא תהיה פחות מושלמת ממה שאפשר.
כי ככה אנחנו. זה הטבע שלנו. של הציונים הדתיים".