בנט ומתן כהנא על השירות בסיירת מטכ"ל: "היינו צוות הדוסים"

נפתלי בנט ומתן כהנא מספרים על הכיפות הסרוגות בסיירת מטכ"ל, על התמודדויות ההלכתיות שלהם בתוך היחידה ועל הקשר עם המפקד החילוני מקיבוץ רשפים: "אני חושב שהיינו הדתיים הראשונים שהוא פגש בחיים שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 17:06 יג באדר התשפג

בנט ומתן כהנא על השירות בסיירת מטכ"ל: "היינו צוות הדוסים"
צילום: צילום מסך רשת 13

שלושה מתוך ששת ראשי הממשלה האחרונים בישראל שירתו ביחידה המפורסמת והנחשקת של צה"ל, אחת מיחידות הקומנדו הטובות בעולם, סיירת מטכ"ל. סדרה תיעודית חדשה עוקבת אחר סיפורה ומציגה חומרי ארכיון נדירים, כולל ראיונות של הלוחמים לשעבר שהפכו לפוליטיקאים בהווה. 

"אני חושב שהיינו הדתיים הראשונים שהוא פגש בחיים שלו"

בפרק האחרון שישודר הערב (ב'), ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, וחבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, מתן כהנא מספרים על הכיפות הסרוגות בסיירת מטכ"ל, על התמודדויות ההלכתיות שלהם בתוך היחידה ועל הקשר עם המפקד החילוני מקיבוץ רשפים.

"גיורא היה בחור מקיבוץ רשפים, זה קיבוץ של השומר הצעיר הארד קורד", סיפר מתן כהנא, "אני חושב שהיינו הדתיים הראשונים שהוא פגש בחיים שלו. כשהצוותים המבוגרים לקחו אותנו לחדר שלנו, אז חיכו לנו שמות על הדלתות ובמקרה שמו את ארבעת הדוסים באותו חדר. אני עם נפתלי עם יחיאל ועמנואל מורנו". כהנא סיפר מה היה אומר עמנואל מורנו במידה וארבעתם היו נפגשים, "כשהיינו מסתובבים ביחידה ובטעות נקלענו ארבעת הדוסים לאותו מקום, עמנואל תמיד היה אומר: 'דתיים להתפזר"'.

הפרק ישודר הערב ב-21:15 ברשת 13