הארגון הדתי מברך על פסיקת בג"צ: "בשורה לזוגות רבים במדינה"

לאחר שבג"צ לא קיבל את ערעור המדינה וקבע כי "נישואי יוטה" יוכרו בישראל, מברכים בארגון עתים ובמרכז ליבה על ההחלטה: "לצערנו אנחנו רואים כל שנה ירידה בכמות הם מתחתנים דרך הרבנות" | בש"ס תוקפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/23 15:25 יד באדר התשפג

הארגון הדתי מברך על פסיקת בג"צ: "בשורה לזוגות רבים במדינה"
הרב שאול פרבר, צילום: קוקו

נישואי יוטה: בג"צ הכריע היום (ג') בשאלת ההכרה ב"נישואי יוטה" כלא קיבל את ערעור המדינה שביקשה לבטל את ההכרה בנישואים אלה. בפסק הדין קבעו השופטים כי "המסקנה המתחייבת היא כי על פקיד הרישום לרשום את בני הזוג כנשואים". בארגון עיתים, הגיבו לפסיקה וברכו על פסיקת בית המשפט. מנגד, במפלגת ש"ס הגיבו בחריפות לפסיקה.

הרב שאול פרבר, יו"ר ומייסד ארגון עתים הגיב להחלטת בג"ץ לאפשר רישום נישואין דרך הזום ואמר: 
"לצערנו אנחנו רואים כל שנה ירידה בכמות הם מתחתנים דרך הרבנות. אפשר להסביר את התופעה הזאתי בכך שרבים מהזוגות אינם יכולים להתחתן במדינת ישראל על פי דרישות הרבנות וחלק מהזוגות עושים זאת במחאה".

תהילה פרידמן

תהילה פרידמן צילום: דוברות הכנסת

"ההחלטה היום של בית המשפט", אומר הרב פרבר "לקבל את רישום הנישואין בזום ממדינת יוטה היא בשורה לזוגות רבים במדינה שאינם יכולים להינשא בישראל וידם אינה משגת לשלם אלפי שקלים נוספים על הליך פרוצדורלי בישראל. אני מקווה שבהמשך הפסיקה של בית המשפט מדינת ישראל תתקדם לפתיחת שורות הרבנות אולי אפשר לזוגות לי נושא בדרכים יהודיות נוספות וכן תאפשר נישואים אזרחיים בישראל".

"אי אפשר להתלונן שבית המשפט נכנס לתחומים לא לו"

גם ראש במרכז ליבה תהילה פרידמן הגיבה לפסיקה וציינה את אותם אלפי אנשים בישראל שאינם יכולים להתחתן דרך הרבנות: "העובדה שיש בישראל חמש מאות אלף איש שלא יכולים להתחתן בשום צורה ודרך, היא דבר לא הגיוני, לא מוסרי וגם לא ממלכתי. אי אפשר להתלונן שבית המשפט נכנס לתחומים לא לו מצד אחד, ולסרב להתמודד עם הצורך הבסיסי של חצי מיליון ישראלים שעלו לארץ ושותפים לחיי המדינה מצד שני" אומרת פרידמן.

"פתרון יהודי ממלכתי" היא מוסיפה, "הוא להסדיר בחוק נישואים אזרחיים לכל מי שאינו יכול להינשא על פי ההלכה. מבחינה דתית אין בכך נישואים ומבחינת האזרחים יש בכך מענה. להמשיך להתעלם, לזרוק את הבעיות על מדינות זרות ועל בית המשפט ואז להתלונן שהוא מתערב - זה מצב שלא יכול להמשיך".

ח"כ משה ארבל

ח"כ משה ארבל צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

בש"ס תוקפים: " בדיחה עצובה על חשבונם של כל אזרחי ישראל"

מי שתקף את ההחלטה, הוא חבר הכנסת משה ארבל מש"ס המחזיקה בתיק הדתות. ארבל צייץ לאחר הפסיקה: "בג"צ היום במהלך פוליטי נוסף הוכיח שוב את נחיצותה של הרפורמה". ארבל הוסיף:  "ההכרה של בג"צ ביום פורים בנישואין אזרחיים שבוצעו באפליקציית זום היא בדיחה עצובה על חשבונם של כל אזרחי ישראל דתיים מסורתיים וחילוניים כאחד ומבטאת יותר מכל שאיפה לקידום ערכים של מדינת כל אזרחיה ומחיקת זהותה היהודית של המדינה".