קרעי נגד הסרבנים: "לכו לעזאזל, עם ישראל יסתדר בלעדיכם"

שר התקשורת, שלמה קרעי ביקר בחריפות את אנשי המילואים שקראו לסרבנות כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט: "יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/03/23 21:53 יג באדר התשפג

קרעי נגד הסרבנים: "לכו לעזאזל, עם ישראל יסתדר בלעדיכם"
קרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביממה האחרונה המערכת סוערת סביב האיומים בסרבנות של משרתי מילואים ושל טייסי מילואים בצה"ל לאחר שטייסי טייסת 69 אמרו כי יחרימו את האימון השבועי ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון בנושא דמוקרטיה.

קרעי נגד הסרבנים: "לכו לעזאזל, עם ישראל יסתדר בלעדיכם"

בתוך כך, שר התקשורת, שלמה קרעי, ביקר הערב (ב') בחריפות את אנשי המילואים שקראו לסרבנות כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" - יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו". עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל.ואילו אנחנו, ניישם את המשך הפסוק: "ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות" - נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".

חברת הכנסת מישראל ביתנו, יוליה מלינובסקי תקפה את קרעי. "את מי בדיוק אתה שולח לעזאזל? הם חלק מהעם ולא סתם חלק, הם אלו שמחזיקים את המדינה עם המיסים שלהם, הם משרתים בצבא, הם עמוד התווך של מדינת ישראל. אין שכל אין דאגות, אדם כפוי טובה ומנותק", כתבה מלינובסקי.

נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו"

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו  התייחס הערב לקריאות לסרבנות כמחאה  נגד הרפורמה במערכת המשפט. צה"ל והשב"כ משקפים לעם שאנו הודפים את אויבנו, אני מכבד את כל חיילנו, בסדיר ובמילואים, בים ביבשה ובאוויר, גם ברגעים אלה אתם שומרים על המדינה שלנו. אנו מסתכלים ימינה ושמאלה בידיעה שאנו מסתערים יחד שכם אל שכם אל מול אויבנו. תהינה אשר תהינה המחלוקות בינינו, אנחנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו, ללא קשר לחילוקי הדיעות בינינו, הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו".

נתניהו

נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי אין מקום לסרבנות ואסור שיהיה לה מקום בחברה הישראלית. "החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות וקידשה את השירות בצה"ל וזרועות הביטחון, מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מקום ובשום מצב, לא במילואים, ולא בכוחות הביטחון, לא היה לסרבנות מקום במלחמת השחרור, לא היה לה מקום בהסכמי אוסלו ובהתנתקות, אין מקום לסרבנות עכשיו ואסור שיהיה לה מקום בעתיד, למאבק ציבורי יש מקום למחאה, חילוקי דיעות, אבל אין מקום לסרבנות, ברגע שאנו נותנים לה לגיטימיות הסרבנות תתפשט ותהפוך לשיטה, כל מי שההכרעה הדמוקרטית אינה נראית לו, יעשה דין לעצמו, אני משוכנע שאנו נתגבר על הסרבנות ועל איומיה הפעם, אבל הזרעים שנזרעים יכולים להצמיח גידולי פרא".