הנשיא הרצוג אופטימי: "יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים"

בכינוס של מאה ראשי רשויות בבית הנשיא, שיתף הרצוג מהתקדמות מאמצי ההידברות והראה אופטימיות: "‏אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם". הרצוג התייחס גם להיבט הכלכלי: "ההשלכות של המשבר עצומות בתחום הכלכלי. זה יהיה ברבעונים הבאים. ואז מה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 13:26 יג באדר התשפג

הנשיא הרצוג אופטימי: "יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים"
הנשיא הרצוג עם ראשי הרשויות, היום, צילום: חיים צח/לע"מ

"קרובים להידברות": כחלק ממאמצי קידום ההידברות בנוגע לרפורמה המשפטית, נפגש היום (ב') נשיא המדינה יצחק הרצוג עם כמאה ראשי רשויות והצהיר כי יש התקדמות במגעים. "אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה" אמר הנשיא לנוכחים.

"שיקוף נרחב של מגוןן הדעות והקהילות"

"המתווה שאני פועל לגבש נותן מענים לשני הצדדים" אמר הנשיא, "לשאיפות של שני הצדדים. הוא כולל גיוון של הרשות השופטת, ושיקוף נרחב של מגוןן הדעות והקהילות, הוא מניח יסודות חוקתיים חשובים והיסטוריים, הוא מעגן מבנה בריא של איזון בין הרשויות, הוא שומר על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם מכל משמר" אמר.

הנשיא בפגישה עם ראשי הרשויות

הנשיא בפגישה עם ראשי הרשויות צילום: חיים צח/לע"מ

הרצוג הוסיף ואמר כי "בתפילת התענית הבוקר ראיתי בתפילה שכתוב כך, ממש היום 'כי בצרה גדולה אנחנו'. ועוד כתוב גם, שאנחנו עם קשה עורף. אני חושב שהמיזוג הזה - שבצרה גדולה אנחנו ואנחנו עם קשה עורף מביא אותנו לאחד האתגרים הקשים ביותר שמדינת ישראל ידעה. אנחנו במשבר היסטורי שמאיים לחרב אותנו מבפנים". על המאמצים שלו אמר הרצוג: "פגשתי את כולם, פוגש את כולם, מדבר עם כולם, 24/7, דחפתי רתמתי, דרשתי, הסברתי, איימתי, מאחורי הבמה ובקדמת הבמה".

"ואז מה? אז נראה קיצוצי תקציב"

הרצוג התייחס גם להיבט הכלכלי של הרפורמה והפגיעה בכלכלה הישראלית: "אנחנו גם יודעים שההשלכות של המשבר עצומות בתחום הכלכלי. זה לא ברבעון הקודם שהיה רבעון מצוין - זה יהיה ברבעונים הבאים. ואז מה? אז נראה קיצוצי תקציב, אז נראה יותר פניות לאבטלה ועוני ואנשים מושכים את הכסף, והחברות מפסיקות להשקיע, אולי יוצאות מכאן חלילה. יש לכך השלכות עומק אדירות שאנחנו עוד לא יודעים למדוד אותם" אמר הנשיא.