הרב הראשי פנה לנשיא המדינה וחיזק את מאמציו להגיע להידברות

במהלך דברים שנשא באירוע בו לקח חלק נשיא המדינה הרצוג, התייחס הרב הראשי לאו למאמציו של הנשיא להביא להידברות בעניין הרפורמה המשפטית: "שאנשים ידברו אחד עם השני בלי תנאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/23 14:11 ט באדר התשפג

הרב הראשי פנה לנשיא המדינה וחיזק את מאמציו להגיע להידברות
הרב דוד לאו | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרב הראשי לישראל דוד לאו, השתתף הבוקר (ה') באירוע עם נשיא המדינה יצחק הרצוג לכבוד השבעתו של הרב יוסף שלוש לחבר מועצת הרבנות הראשית. במהלך דבריו פנה הרב הראשי אל נשיא המדינה והתייחס למאמציו של הנשיא להביא להידברות בעת הזאת בין כלל חלקי עם ישראל.

הרב לאו: "שאנשים ידברו אחד עם השני בלי תנאים"

בפתח דבריו אמר הרב הראשי לנשיא: "התחלת בדרך ואנחנו מתפללים שתצליח, בדרך של חיבור לבבות, בדרך של לדבר, בראש ובראשונה לדבר, אני מקווה מאוד שאכן כפי שהתחלת כך גם תצליח לסיים את המשימה של דיבור, שאנשים ידברו אחד עם השני בלי תנאים, בלי דיבורים, בלי שום דבר, פשוט לדעת לדבר ולכבד אחד את השני".

צילום: חיים צח, לע"מ

עוד אמר הרב הראשי כי אפשר להתווכח כבני אדם ולזכור שאנשים אחים אנחנו, "ובסעייתא דשמיא, כפי שבמועצת הרבנות הראשית לפעמים יש ויכוחים ודיבורים אבל יוצאים עם החלטה איתנה עם מבט למען עם ישראל".

לסיום אמר הרב דוד לאו כי הוא מקווה "שהמבט למען טובת מדינת ישראל למען טובת כלל ישראל המבט הזה יהיה משותף לכל מנהיגות המדינה ובס"ד כי אנשים אחים אנחנו, בואך לשלום והצלחה במועצת הרבנות הראשית וסייעתא דשמיא תלווה אותך אדוני הנשיא להצליח ולסייע ולבנות ביחד את הגשר, לעם אחד, למדינה אחת ולחזון משותף שאנחנו כולנו מייחלים לראות".

הרצוג: "החשיבות שלכם בעת הזאת היא קריטית"

הנשיא הרצוג השיב: "אני חושב שלרבנות הראשית יש תפקיד מאוד חשוב, והתפקיד הזה כפי שנאמר על ידי הרב לאו הולך ומתעצם בתחומים שונים. אני גם נענה לקריאתו של הרב לאו ואני אומר, דיברתי על זה עם הרב יוסף מקודם, החשיבות שלכם בעת הזאת היא קריטית כדי להביא אהבה אחווה ושלום ורעות בתוך עם ישראל, אני חושב שזה דבר חשוב מאוד".