הנקמה של ועדת האתיקה באלמוג כהן ובח"כים שקפצו על השולחנות

בעקבות הגידופים בלייב פייסבוק, הועדה שללה מאלמוג כהן את הכלים הפרלמנטריים עד סוף הכנס ואת זכות הדיבור במליאה לחמישה ימים | חברי הכנסת מיש עתיד שקפצו על השולחנות לא יוכלו להגיש הצעות חוק עד סוף הכנס

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/03/23 21:32 יב באדר התשפג

הנקמה של ועדת האתיקה באלמוג כהן ובח"כים שקפצו על השולחנות
צילום: יונתן סינדל/פלאש90

חבר הכנסת מעוצמה יהודית, אלמוג כהן, עורר סערה לפני כשבועיים לאחר עלה ללייב מהכנסת והתבטא בצורה חריגה מאוד כלפי חברי כנסת מהאופוזיציה ובפרט מהרשימות הערביות. בתוך כך, ועדת האתיקה של הכנסת החליטה הערב (א') להעניש את חבר הכנסת מעוצמה יהודית וקבעה כי תישלל ממנו זכות הדיבור במליאה לחמישה ימים והוא לא יוכל להגיש הצעות חוק עד סוף כנס החורף.

במכתב שנשלח ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, נכתב כי "הוועדה רואה בחומרה רבה את התנהגותו והתבטאויותיו של חבר הכנסת כהן, חלק מהתבטאויותיו מהוות השפלה, לעג, ביזוי והשמצה. אין להן מקום בשיח הציבורי, לא כל שכן במליאת הכנסת. התבטאויותיו של חבר הכנסת כהן הן בגדר השמצה והשפלה אישית שאין לה מקום בכנסת, לא ניתן להגן עליהן, והן אף פוגעות בתדמיתה של מדינת ישראל. כמו כן, ניתן להבין חלק מאמירותיו בהקשר גזעני ואף שוביניסטי. הוועדה סבורה שמוטב היה כי אמירות אלה לא היו נאמרות".

"קפיצה על השולחנות מהווה פגיעה ברורה בהתנהלות פרלמנטרית מקובלת"

בנוסף, ועדת האתיקה החליטה להטיל עונש של נזיפה חמורה והגבלת שימוש בכל כלי פרלמנטרי עד סוף כנס החורף על חברי הכנסת יוראי להב הרצנו וולדימיר ביאליק מיש עתיד, לאחר שעלו על שולחן ועדת החוקה במהלך דיון שבו אישרו סעיפי הרפורמה במערכת המשפט.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בהחלטת הוועדה נכתב כי "יש להצר על כך שרק חודשים ספורים לאחר תחילת כהונת הכנסת, ועדת האתיקה נדרשת להתנהגויות חריגות אשר מבזות את כבוד הכנסת ומעמדה. הוועדה רואה זאת בחומרה שכן הציבור צופה בהתנהגות חברי הכנסת והיא משפיעה עליו לרעה. קפיצה על השולחנות, כניסה למרכז השולחן והליכה לעבר יו"ר הוועדה תוך נפנוף ידיים מהווים פגיעה ברורה בהתנהלות פרלמנטרית מקובלת. אף אם התנהגויות אלה מבטאות עמדה הן חריגות ואין להן מקום"".