טלטלה בממשלה: אבי מעוז החליט להתפטר

יו''ר מפלגת נעם שיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב התפטרות, בו הוא מודיע על הפסקת תפקידו בממשלה כסגן שר ועל המשך חברותו בקואליציה כחבר כנסת מן המניין: "ניסיתי לאורך כל החודשיים האחרונים, מאז כינון הממשלה, לפעול למימוש ההסכמים בינינו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/23 21:07 ו באדר התשפג

טלטלה בממשלה: אבי מעוז החליט להתפטר
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע המחלוקות הקשות בין הליכוד לבין עוצמה יהודית, יו''ר מפלגת נעם סגן השר וחבר הכנסת אבי מעוז, שיגר הערב (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב בו מודיע על הפסקת תפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה. "הנני מודיע על התפטרותי מתפקידי כסגן שר במשרד ראש הממשלה".

"ניסיתי מאז כינונה של הממשלה לפעול למימוש ההסכמים בינינו"

מעוז כתב לנתניהו כי ימשיך כשותף בקואליציה לתמוך בכל המהלכים "אשר סיכמנו עליהם יחדיו ובין היתר בחקיקה הכל כך חשובה להשבת האיזון בין הרשויות המחוקקת והשופטת ועוד". מעוז הסביר כי "עם כינונה של הממשלה שמחתי להיות חלק ממנה, כפי שבא לידי ביטוי בהסכם הקואליציוני".

מעוז המשיך וכתב לנתניהו: "כידוע לך, ניסיתי לאורך כל החודשיים האחרונים, מאז כינונה של הממשלה, לפעול למימוש ההסכמים בינינו, תוך יצירת שיתוף פעולה עם חברי השרים, כדי לבטל את נהלי משרד החינוך, משרד הרווחה ומשרד הבריאות מתקופת ממשלת לפיד, נהלים אשר עניינם לשנות את מושגי היסוד שלנו כעם ישראל ושל המשפחה היהודית. עוד ניסיתי, יחד עם חברי לקואליציה להביא לכתיבת עמדת מדינה חדשה לבג''ץ הכותל, לפיה הממשלה תפעל לשמור על קדושת הכותל ותעצור את הפעולות לחלוקתו".

מכתב ההתפטרות |

מכתב ההתפטרות

"החלטתי להתפטר מתפקיד סגן השר"

"כמו כן ניסיתי לפעול בכדי להחזיר את האב והאם לטפסים הרשמיים של משרדי הממשלה, כפי שהבטחנו לבוחרינו וכפי שנחתם בהסכם הקואליציוני אתנו, אך כל אלו לא צלחו לעת עתה".

לסיום ציין כי לתדהמתו גילה שאין כוונה רצינית לקיים את ההסכם הקואליציוני ביחס לרשות לזהות לאומית יהודית. "אשר על כן, החלטתי להתפטר מתפקיד סגן השר במשרד ראש הממשלה ואמלא את שליחותי כחבר כנסת מן המניין בקואליציה".


(ארכיון כיפה)