בן גביר לנתניהו: אשר את שהייתם של המתיישבים באביתר

בעקבות הפינוי של המתיישבים מאביתר, השר לביטחון פנים שלח מכתב לראש הממשלה, בו ביקש לאפשר את המשך שהותם של המתיישבים: "אין גם מחלקות שחיזוק ההתיישבות הוא כלי חשוב נוסף במאבק מול הטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 09:24 ו באדר התשפג

בן גביר לנתניהו: אשר את שהייתם של המתיישבים באביתר
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתגובה לפיגוע בחווארה שאירע אתמול (א') בו נרצחו שני האחים הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד, עשרות בחורי הישיבה עלו במהלך הלילה ליישוב אביתר, אותו הממשלה עדיין לא הכשירה. בתוך כך, שוטרי מג"ב הגיעו הבוקר ליישוב והחלו לפנות את המתיישבים מהמקום.

בעקבות הפינוי באביתר, השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, שלח הבוקר (ב') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קרא ודרש מראש הממשלה לפעול ביד קשה מול הטרור ולהפוך את אביתר ליישוב קבע.

צילום: יהודה יפין

"יהיה זה מן הצדק לאפשר לאזרחים הצדיקים שעלו את המשך השהייה במקום"

השר פתח וטען כי מול הטרור יש לנהוג ביד קשה, וציין בחיוב את הצעת חוק עונש מוות למחבלים. "התגובה לפיגוע חייבת להיות קודם כל יד קשה מול הטרור, כך למשל הצעת חוק עונש מוות למחבלים שעברה אתמול בוועדת שרים לענייני חקיקה, וכאן המקום להודות לך על כך", אמר בן גביר.

המכתב ששל השר לביטחון פנים לנתניהו

המכתב ששל השר לביטחון פנים לנתניהו צילום: דוברות איתמר בן גביר

בן גביר ציין כי הסדרת היישוב אביתר הייתה חלק מההסכמים הקואליציוניים. "יחד עם זאת אין גם מחלקות שחיזוק ההתיישבות הוא כלי חשוב נוסף במאבק מול הטרור. על כן, ומאחר ובכל מקרה יש הסכמה לגבי היישוב כאמור ברישה, יהיה זה מן הדין מן היושר ומן הצדק לאפשר לאזרחים הצדיקים שעלו את המשך השהייה במקום. באהבת ישראל" חתם השר לביטחון פנים את מכתבו.

הפינוי באביתר הבוקר: