אחרי לילה באביתר: כוחות הביטחון החלו בפינוי המתיישבים

לאחר שמאות מתיישבים ותלמידי ישיבה עלו לאביתר בתגובה לפיגוע בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד, כוחות מג"ב החלו לפנות את המקום | עוצמה יהודית תקיים את ישיבת הסיעה במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 08:30 ו באדר התשפג

אחרי לילה באביתר: כוחות הביטחון החלו בפינוי המתיישבים
צילום: דוברות נחלה

בתגובה לפיגוע בחווארה שאירע אתמול (א') בו נרצחו שני האחים הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד, עשרות בחורי הישיבה עלו במהלך הלילה ליישוב אביתר, לאחר כשנה וחצי בהן הממשלות לא קיימו את ההסכם שנחתם עם המתיישבים ודרשו לקיים את ההסכם שנועד להכשיר את הישוב. בתוך כך, שוטרי מג"ב הגיעו הבוקר לאביתר והחלו לפנות את המתיישבים מהמקום.

בעקבות הפינוי, סיעת עוצמה יהודית תקיים הבוקר בשעה 11:30 ישיבת סיעה ביישוב אביתר. במהלך הישיבה ימסור יו"ר המפלגה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצהרה לתקשורת.  השר בן גביר פנה הבוקר לראש הממשלה וביקש ממנו להמשיך לאפשר את שהייתם של המתיישבים באביתר וזאת בהתאם להסכם הקואליציוני.

צבי סוכות: "המענה הנכון לטרור הוא בנייה והתיישבות"

חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, צבי סוכות, שהיה ממקימי הישוב, הגיע לאביתר והתייחס לפיגוע בחווארה, וטען כי על המדינה להגיב בהתיישבות ובנייה. "המענה הנכון לטרור הוא בנייה והתיישבות, זה מה שירתיע את המחבלים השפלים וכך אנחנו צריכים להגיב - כולל חזרה מלאה לישוב אביתר עוד היום", אמר סוכות.

המתיישבים באביתר הלילה. צילום: יהודה יפין

דניאלה וייס: "הגיע הזמן שממשלת 'ימין על מלא' תבנה מאות ישובים חדשים ביהודה ושומרון"

דניאלה וייס יו"ר תנועת נחלה מסרה כי "המשפחות והישיבה המתינו למעלה משנה לחזור לאביתר. המציאות בה ממשלת ישראל מאפשרת לרשות ביד אחת להשתלט על אדמות הלאום וביד השניה לרצח בנו לא יכולה להתקבל על הדעת. הגיע הזמן שממשלת 'ימין על מלא' תבנה מאות ישובים חדשים ביהודה ושומרון. המרחבים קוראים לציבור"