ברגע האחרון: רוטמן משנה את החוק שימנע מג"ץ לפסול חוקים

הרפורמה המשפטית מתקדמת ויו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן מודיע כי הוא משנה את נוסח החוק שימנע מבג"ץ לפסול חוקים, כך ייראה החוק | סער תקף: "לא ריכוך ולא נעליים. בלתי קביל לחלוטין"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/02/23 13:14 ה באדר התשפג

ברגע האחרון: רוטמן משנה את החוק שימנע מג"ץ לפסול חוקים
שמחה רוטמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת שמחה רוטמן שמוביל בימים אלה את הרפורמה המשפטית יחד עם שר המשפטים יריב לוין מודיע על שינוי באחד מחוקי הדגל של הרפורמה, החוק שימנע משופטי בג"ץ לפסול חוקים רגילים שעברו בכנסת. 

רוטמן משנה חוק משמעותי ברפורמה המשפטית

רוטמן אומר הבוקר (א') כי בכוונתו להביא לקריאה ראשונה נוסח של פסילת חקיקה רגילה על ידי בג"צ ברוב של 12 או 13 שופטים מתוך 15 שופטי העליון ולא ברוב של 15 שופטים כפי שפרסם בהתחלה, התיקון החדש שווה לנוסח שהציע השר לוין.

שר המשפטים לשעבר חבר הכנסת גדעון סער תקף את הודעת רוטמן ואמר: "לא ריכוך ולא נעליים. "ההתרככות" של רוטמן זהה בדיוק להצעה המקורית של לוין. עוד ספין. ולגופו של ענין: בלתי קביל לחלוטין".

הבוקר התייחס רוטמן להפגנות האלימות שהתקיימו אמש בתל אביב ואמר: "לגבי "נשיא בעמך לא תאור" - מה ששורטט על נתיבי איילון כמו "ביבי בוגד" וכו' מטריד מאוד. אני מקווה שהשיח על הרפורמה המשפטית יתנהל כוויכוח בין אחים; לא בפרובוקציות ולא באמירות קיצוניות".

הפגנה סוערת בתל אביב, אדם הגיע לביתו של רוטמן בעיצומה של השבת

נזכיר כי אמש (מוצאי שבת) התקיימו הפגנה סוערת במיוחד בתל-אביב, והיא כללה עימותים קשים עם שוטרים ואף ונדליזם על איילון בדמות מדורה על הכביז וצביעת הכיתוב "ביבי בוגד" עליו. בתוך כך, בשבת האחרונה הגיע אדם מחופש לדתי אל היישוב הדתי פני קדם, בו מתגורר רוטמן, ושאל את תושבי המקום אודות מיקום ביתו של יו"ר ועדת חוקה. בסופו של דבר דבר מאבטחים עצרו אותו.