הליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד אהוד ברק: "כלי נשק להסתה"

לאחר שבוועידת עיתון הארץ, אמר ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק על הרפורמה אותה מעבירה הממשלה כי היא "בלתי לגיטימי בעליל", הודיעו בליכוד כי הגישו תלונה למשטרה: "חופש הביטוי לא נותן הגנה לקריאות הסתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/23 12:47 ג באדר התשפג

הליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד אהוד ברק: "כלי נשק להסתה"
אהוד ברק, הוגשה תלונה במשטרה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הוגשה תלונה במשטרה: בליכוד הגישו תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בעקבות דבריו בוועידת עיתון הארץ אמש (ה'). במכתב ששלח עורך הדין של התנועה, אבי הלוי הוא כותב: "בגין התבטאויות, שתוכנן מהווה עבירה של הסתה לאלימות, פרסומי המרדה ופגיעה בסרי המשטר של המדינה".

בהמשך המכתב כותב הלוי: "חופש הביטוי, מעניק הגנה לדעות שונות, ביניהן לדעות המבקרות את השלטון. ואולם, חופש הביטוי אינו מעניק הגנה לנבחר ציבור לשעבר שעושה בו שימוש ציני. שרואה בו כלי נשק להסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים, לקריאה במרד בממשלה שזכתה לאמון העם בבחירות".

"אין לנו חוזה ולא יהיה לנו חוזה עם שום דיקטטור"

כאמור, ברק אמר בוועידה כי "כאשר יש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב זו חובתו. כך משננים בקורס מכים וקורס קצינים", טען ברק.

אהוד ברק, חשיפה מפתיעה

אהוד ברק, חשיפה מפתיעה צילום: Hadas Parush/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר הבהיר כי הוא מדבר על תקופת בין המלחמות: "נלחמנו וקברנו חברים בשליחות ממשלה ולא שאלנו אחד את השני בטנק או במטוס אם הוא מהמערך או מהליכוד וגם היום במלחמה כוללת - ימלאו פקודות, אבל יש את 'בין המלחמות', יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית ואין לנו חוזה ולא יהיה לנו חוזה עם שום דיקטטור תחת שום תחפושת". 

"בתוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה"

בסוף דבריו העריך: "אם הם לא יעצרו, אנחנו בתוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה והציבור יצטרך לעשות את מה שלא עושים הנציגים  שלו בכנסת. הניסיון היסטורי הראה שכאשר 3.5 אחוז מהאוכלוסייה מתמיד באופן עיקש בהפגנות ומחאה בכל האמצעים שלרשותו, הממשלה או מתקפלת או נופלת, אני לא יודע איזה נזקים יגרמו לאורך הדרך אבל אני בטוח שננצח כי אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה ואנחנו לא מפחדים משום דבר ולא מאף אחד".