התקדמות בהידברות על הרפורמה: הרצוג ביטל נסיעה ליפן

נמשכים המגעים בבית הנשיא להביא להידברות בין הצדדים על הרפורמה המשפטית. הנשיא ביטל נסיעה מתוכננת ליפן בחודש הבא "עקב המאמצים הבלתי פוסקים לקדם הידברות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/02/23 11:24 ב באדר התשפג

התקדמות בהידברות על הרפורמה: הרצוג ביטל נסיעה ליפן
הנשיא הרצוג, דוחה נסיעה ליפן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבטל נסיעה ליפן: נמשכים המגעים בבית הנשיא לקדם הידברות על הרפורמה המשפטית. בניסיון לקדם את ההידברות, דוחה הנשיא הרצוג טיסה שהייתה מתוכננת בחודש הבא ליפן, כך פורסם באתר "וואלה". הנסיעה, יחד עם משלחת של כמאה אנשי עסקים ישראליים נדחתה כאמור ובהודעה שקיבלו המשתתפים מבית הנשיא נכתב: "בשל המשבר החוקתי והחברתי, ועקב המאמצים הבלתי פוסקים לקדם הידברות, הביקור יידחה".

הביקור ביפן יידחה: "יתואם מועד חלופי לביקור"

במכתב שקיבלו המשתתפים נכתב כי הביקור לא בוטל, אלא ידחה למועד אחר: "חשיבות היחסים המדיניים והכלכליים בין מדינת ישראל עם יפן אינה מוטלת בספק והנשיא וצוותו יעמלו על תיאום מועד חלופי לביקור כשהדבר יתאפשר". כזכור גם לאחר ששני הסעיפים הראשונים ברפורמה אושרו בקריאה ראשונה בכנסת, נפגש חבר הכנסת שמחה רוטמן עם הנשיא בניסיון לקדם את ההידברות.

משה גפני, ג

משה גפני, יערים קשיים על ההידברות בין הצדדים? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בקואליציה יהיו מוכנים ללכת לפשרות מרחיקות לכת

בתוך כך, העיתונאי זאב קם מפרסם היום כי בכירים בקואליציה, הביעו נכונות לפשרות מרחיקות לכת ברפורמה המשפטית במידה והידברות אכן תתרחש. בין היתר אמרו הגורמים כי יהיו מוכנים לוותר גם על נושים בליבת הרפורמה כמו עילת הסבירות ופסקת ההתגברות. מי שעלולות להערים קשיים על פשרה בנוגע לפסקת ההתגברות, הן המפלגות החרדיות שלוחצות על המשך החקיקה גם בנוגע לפסקת ההתגברות ולא מוכנות לוותר.

הנשיא הרצוג

הנשיא הרצוג צילום: חיים צח, לע"מ