עתירה הוגשה נגד מינויו של בן גביר - נתניהו מסרב להגן עליו

היועמ"שית בהרב מיארה נאלצה לבקש בפעם החמישית מבג"צ, לדחות את תשובת המדינה בעתירה נגד מינויו של בן גביר לשר. הסיבה: נתניהו לא שולח תגובה לעתירה | במקרה מקביל אצל דרעי, שלח נתניהו תשובה במהירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 21:56 ל בשבט התשפג

עתירה הוגשה נגד מינויו של בן גביר - נתניהו מסרב להגן עליו
השר בן גביר וראש הממשלה, מתמהמה עם התשובה לבג"צ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מסרב לספק תשובה לבג"צ: תשובת המדינה בנוגע לעתירה נגד מינויו של איתמר בן גביר לשר בממשלה נדחתה בפעם החמישית. היועמ"שית בהרב מיארה נאלצה להגיש את בקשת הדחיה לבג"צ מאחר וראש הממשלה לא הגיש את תשובתו לעתירה שהוגשה נגד מינויו של בן גביר, כך מפרסם העיתונאי מיכאל שמש ב"כאן חדשות".

נתניהו מתמהמה עם תשובתו, היועמ"שית ביקשה דחיה חמישית

העתירה נגד השר בן גביר הוגשה לבג"צ ודורשת את פסילתו מלכהן כשר בממשלה בעקבות הרשעות עבר של השר. בתגובה לעתירה, נדרשת היועמ"שית כמי שמייצגת את הממשלה, להגיש גם את תשובתו של ראש הממשלה לעתירה ואת הנימוקים שלו. למרות שעברו שבועות לא מעטים מאז הוגשה העתירה, לשכת נתניהו לא מספקת תשובה המגינה על המינוי והיועמ"שית נדרשה לבקש דחיה בפעם החמישית.

היועמ"שית בהרב מיארה

היועמ"שית בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

באירוע דומה בנוגע לשר לשעבר אריה דרעי, הזדרז נתניהו והגיש את תשובתו המגנה על מינויו של דרעי לשר בממשלה. בלשכת נתניהו הכחישו את הדברים. כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי בשיחה עם מקורביו, אמר בין גביר כי במידה ודרישותיו התקציביות להגדלת כוח האדם במשטרה והקמת המשמר הלאומי לא יקויימו, הוא עלול לפרק את הממשלה.

"נבחרתי בגלל הרפורמה בביטחון האישי"

בן גביר השווה את דרישותיו לדרישות שר המשפטים יריב לוין למימוש הרפורמה משפטית, אותה  הממשלה מקדמת בימים אלו: "לוין נבחר בשל הרפורמה במשפט ועזרנו לו להגשים את זה. אני נבחרתי בגלל הרפורמה בביטחון האישי" אמר השר בשיחות הפנימיות.