היועמ"שית מודיעה: זה מה שאסור לנתניהו לעשות

בצל הרפורמה במערכת המשפט והסכם ניגוד העניינים של נתניהו, מכתב בשם גלי בהרב-מיארה מבהיר כי מותר לנתניהו להתבטא להרגעת הרוחות אך אסור לו לעסוק בפרטי הרפורמה, סמכות שתישאר בידיו של שר המשפטים | נתניהו: "לא חיכיתי למכתב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 19:50 כח בשבט התשפג

היועמ"שית מודיעה: זה מה שאסור לנתניהו לעשות
נתניהו ובהרב מיארה, צילום: Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מבהירה היום (א') כי מותר לראש הממשלה בנימין נתניהו להתבטא פומבית במטרה להרגיע את הציבור בגדר התחומים עליהם חל הסדר ניגוד העניינים. לצד זאת היא מדגישה כי אסורה מעורבות של נתניהו במהפכה המשפטית והיא נמצאת בגדר ניגוד עניינים.

פרטי המכתב

במכתב שנכתב על ידי גיל לימון, המשנה ליועצת, ונשלח לראש לשכתו של נתניהו נכתב: "התבטאויות פומביות של ראש הממשלה שעניינן שמירה על הסדר הציבורי והרגעת הרוחות בקרב הציבור, אינן בגדר התחומים עליהם חלות ההגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים".

לצד זאת, כאמור, אסור לננתיהו לעסוק ברפורמה עצמה. "עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט".

נתניהו מגיב: "לא חיכיתי למכתב"

מטעמו של נתניהו נמסר כי הוא "לא חיכה למכתב של היועמ"שית" בכדי לקרוא להרגעת הרוחות, וכי הוא "עושה זאת בהתבטאויות פומביות במשך שבועות ולא נדרש לאישור על כך מאיש".  עו דנמסר כי "לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית יש מי שחשב שניתן למנוע מראש ממשלת ישראל לקרוא לאחדות ולהרגעת הרוחות, או להשתיק את מי שנבחר רק עכשיו באופן דמוקרטי ומייצג מיליוני אזרחים".