בשיא המשבר: פגישה בין נתניהו ללפיד הערב

ראש הממשלה וראש האופוזיציה יפגשו לשיחת עדכון ביטחוני בעקבות המתיחות הביטחונית למרות המשבר סביב הרפורמה במערכת המשפט

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/02/23 16:28 כט בשבט התשפג

בשיא המשבר: פגישה בין נתניהו ללפיד הערב
צילום: Flash90

בעוד מספר שעות, תצביע הכנסת בעד שני הסעיפים הראשונים של הרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה. עשרות אלפים הגיעו להפגנה נגד הרפורמה מול משכן הכנסת. לראשונה מאז הקמת הממשלה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו וראש האופוזיציה, יאיר לפיד יפגשו הערב לשיחת עדכון ביטחוני.

השיחה מתקיימת בעקבות המתיחות הביטחונית בירושלים ולקראת חודש הרמאדן .בימים האחרונים נרשמה עלייה בכוננות כוחות הביטחון במזרח ירושלים, בייחוד במחנות הפליטים שועפאט ועיסוואיה, זאת בעקבות המבצע רחב ההיקף שהשמטרה עורכת במזרח העיר בימים האחרונים.

פעילות הכוחות במזרח ירושלים

פעילות הכוחות במזרח ירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

לפיד מסמן את המטרה הבאה: "נפעל בכנסת, ברחובות, בבתי המשפט"

כאמור, בעוד מספר שעות, תצביע הכנסת בעד שני הסעיפים הראשונים של הרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה. בפתח ישיבת סיעת יש עתיד אומר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כי "היום בלילה מדינת ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת הפיכתה למדינה לא דמוקרטית. הממשלה מעלה להצבעה בקריאה ראשונה שני חוקים לביטול הדמוקרטיה בישראל".

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה צילום: Shir Torem/Flash90

"הם חסמו כל נסיון להידברות"

על נסיונות ההידברות אמר לפיד: "כל הנסיונות להוביל להידברות, של הנשיא הרצוג, של האופוזיציה, של החברה האזרחית, אפילו של האמריקאים, נתקלו בסירוב מוחלט. הממשלה מעמידה פנים שהיא מעוניינת בהידברות, אבל זה שקר".
 
לפיד הוסיף: "הם חסמו כל נסיון להידברות בזמן שהם ממשיכים בריצת אמוק לחקיקה חפוזה וחסרת אחריות. לא התקיים דיון אמיתי על הנזק הנורא שייגרם לכלכלה, לפרנסה של כל אחד מאתנו, לא על הסכנות הבטחוניות, לא על העובדה שזה קורע את עם ישראל לגזרים".