המפכ"ל עונה לבן גביר ומגבה את השוטרים: "מחאה היא זכות דמוקרטית"

נמשכת המתיחות בין השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה. במכתב ששלח שבתאי, הוא כותב כי הוא "מגבה באופן מלא את החלטות המפקדים בשטח" | בן גביר העביר ביקורת על התנהלות השוטרים בהפגנות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/02/23 17:37 כה בשבט התשפג

המפכ"ל עונה לבן גביר ומגבה את השוטרים: "מחאה היא זכות דמוקרטית"
המפכ"ל והשר בן גביר, המתיחות נמשכת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נמשכת המתיחות: לאחר פתיחת קדנציהשעברה יחסית חלק, המתיחות בין השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עולה מדרגה. במכתב ששולח היום (ה') המפכ"ל לשוטרים, הוא מגבה את התנהלותם בהפגנות, בניגוד לעמדה שהציג השר מוקדם יותר, בה הביע ביקורת על התנהלות המשטרה.

"מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה"

"אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק" כותב המפכ"ל לשוטרים. "אנו נמצאים כולנו כאזרחים וכאנשי משטרה בתקופה מורכבת ורבת משמעות הנוגעת לחברה הישראלית כולה, ורואים חשיבות עליונה לאחדות, שכה חשובה לבסיס המשותף לנו כחברה", כותב שבתאי. 

מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג

מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, זומן לבירור אצל בן גביר |  צילום: דוברות המשטרה

בהמשך המכתב הוא מוסיף: "גם בעת הזו, ובמיוחד בעת הזו, ועל מנת שנשמר ונחזק את אמון הציבור כולו, עלינו להמשיך ולהקפיד על מקצועיות, ערכיות ועשיה ללא משוא פנים". שבתאי ממשיך וכותב גם על המחאה עצמה: "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות, ממלכתיות ואיפוק, ככל הנדרש, כאשר כל העת ביטחון הציבור והוראות החוק בלבד מצויים לנגד עיננו. ידענו לעשות זאת בעבר וכך גם בעתיד לבוא".

איתמר בן גביר בפתח ישיבת הממשלה

השר בן גביר, המפכ"ל מגיב | צילום: כיפה

המתיחות בין השר למפכ"ל

כזכור, המתיחות בין השר בן גביר למפכ"ל, הגיע לשיא בשבוע שעבר כשלאחר הפגנה שנערכה בירושלים, זימן אליו לשיחת בירור את מפקד מחוז ירושלים. בהמשך פורסם כי בן גביר מעוניין להקים צוות תמיכה למפכ"ל שיכלול מספר ניצבים בדימוס.