צפו רוטמן הפתיע את חבר הכנסת מישראל ביתנו: "מוכן לבטל את החוק שלי"

עודד פורר הביע את התנגדותו למהלכי הקואליציה שקשורים לרפורמות במערכת המשפט, אבל יושב ראש ועדת חוקה עקץ אותו: "כשהיית בקואליציה תמכת בפסקת התגברות, אני מוכן לקחת את החוק שלך מילה במילה". פורר הגיב: "לא תיקון אלא ביטול האיזון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 17:58 כח בשבט התשפג

רוטמן הפתיע את חבר הכנסת מישראל ביתנו: "מוכן לבטל את החוק שלי"
שמחה רוטמן | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הדיונים בוועדת החוקה שבראשה עומד חבר הכנסת שמחה רוטמן נמשכו היום (א'), על אף דרישות האופוזיציה להפסקת החקיקה של הרפורמה המשפטית. במהלך הדיונים התרחש עימות בין חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו ליושב הוועדה רוטמן. במהלך הדיון ביניהם הפתיע רוטמן את פורר.

רוטמן: "מוכן לבטל את החוק שלי"

אחרי שפורר דרש הסכמה רחבה על החוקים, אמר לו ‏רוטמן: "איך אני יודע שההתנגדות שלך היא לא מפוזיציה? כשהיית בקואליציה תמכת בפסקת התגברות, אני מוכן לבטל את החוק שלי ולקחת את החוק שלך מילה במילה מהכנסת ה-20 כשאמרת שבית המשפט לא יוכל לבטל חוקים".

צפו בקטע:

חבר הכנסת מהציונות הדתית פרסם את הקטע ברשתות החברתיות וכתב: "שמעו סיפור על פסקת ההתגברות ברוב של 61 ועל שקרי האופוזיציה. בכנסת ה-20 ח"כ עודד פורר הגיש יחד עם ח"כ יוליה מלינובסקי הצעת חוק יסוד השפיטה מספר 4743/20 לפיה בית המשפט לא יוכל לבטל חוקים אלא רק להכריז על "אי התאמה". הצעתי לו היום בוועדת החוקה - אני מוכן לחזור בי מהחוקים שהנחתי ולהעביר את אותו חוק מהכנסת ה-20. ולא רק זה - אני מוכן לחוקק עכשיו שורה של הצעות חוק שהניח פורר בכנסת ה-20 לתיקון מערכת המשפט ולהשתמש בהן כמצע לדיון ומו"מ לתיקון מערכת המשפט. אני עדיין מחכה לתשובה".

חבר הכנסת פורר - יו"ר הועדה

חבר הכנסת פורר, הגיב לרוטמן חזרה צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

חבר הכנסת פורר הגיב: "שמחה, דעתי לא השתנתה"

חבר הכנסת פורר הגיב לדברים וכתב: "שמחה, דעתי לא השתנתה. אנו זקוקים לתיקון באיזון בין הרשויות. אבל לקחת את כל הרעיונות שבאו כתיקון יחיד ולהביא אותם יחד המשמעות היא לא תיקון אלא ביטול האיזון. אם אתה באמת מעוניין לקדם חקיקה בנושא, תקדם את הצעת החוק שהגשתי ובמקביל תבטל את כל שאר החוקים שהצעתם. אי אפשר להתעלם ממכלול החוקים שהנחת ולהתייחס לחלק אחד קטן מהם".