לפיד ניסה לקדם חוק משלו - כך הגיב יריב לוין

בצעד חריג, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ניסה לקדם חוק משלו בכנסת, החוק עלה לוועדת שרים לענייני חקיקה - שר המשפטים דחה את החוק בשלושה חודשים והוסיף עקיצה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/02/23 16:53 כח בשבט התשפג

לפיד ניסה לקדם חוק משלו - כך הגיב יריב לוין
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות שבדרך כלל ראש האופוזיציה נמנע מלחוקק חוקים, הרפורמה המשפטית שמקודמת בכנסת גרמה ליו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד להגיש חוק משלו, חוק מגילת העצמאות. בחוק לפיד מציע שמגילת העצמאות תקבל תוקף של חוק יסוד. אבל שרי הממשלה פחות התחברו לרעיון. 

העקיצה של יריב לוין

ועדת השרים לענייני חקיקה שדנה היום בחוק החליטה לדחות אותו בשלושה חודשים, שר המשפטים יריב לוין הוסיף עקיצה ואמר על החוק של יאיר לפיד, "תמה למה לפיד לא הביא את החוק בקדנציה הקודמת. למרות זאת, אני מציע לו שנגיע להסכמה על תמיכה ברפורמה ובהצעת החוק הזו יחד".

"הציבור הראשון שיפגע הוא הנשים"

ראש האופוזציה יאיר לפיד כינס הבוקר את מנהיגות ארגוני הנשים בישראל לישיבת חירום בנושא המאבק נגד המהפכה המשפטית. במפגש השתתפו בכירות המפלגה, חברות הכנסת אורנה ברביבאי, מירב כהן ומירב בן ארי וכן נעמה שולץ מנכ"לית משרד רה"מ לשעבר, ראש מטה ראש האופוזציה גילי האושנר ויועצת מיוחדת לראש האופוזיציה תמי נשיא.

ראש האופוזציה יאיר לפיד אמר במפגש: "מעולם לא הייתי מודאג כמו שהייתי מודאג עכשיו. אם המהלכים שמתכננת הקואליציה יצאו לפועל - ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה ליברלית. הציבור הראשון שיפגע הוא הנשים, מפני שהן תמיד הראשונות להיפגע.