אחרי שעורר סערה: החוק של ביסמוט נדחה בשבועיים

הממשלה החליטה לדחות בשבועיים את הצעת החוק של חבר הכנסת מהליכוד והעיתונאי לשעבר שמבקש לאסור על הקלטת אדם ללא רשותו ועורר את זעמם של עיתונאים רבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 15:41 כח בשבט התשפג

אחרי שעורר סערה: החוק של ביסמוט נדחה בשבועיים
ביסמוט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק ההקלטות: חבר הכנסת מהליכוד והעיתונאי לשעבר, בועז ביסמוט, הגיש לפני כחודש את הצעת החוק הראשונה שלו שכבר הספיקה לעורר סערה לא קטנה. היום (א') החליטה ועדת שרים לענייני חקיקה לדחות בשבועיים את ההחלטה על החוק.

דחייה מתואמת

הדחייה הייתה בתיאום עם ביסמוט עצמו, והיא תעבור שינויים על להעלתה מחדש. נזכיר כי מדובר בהצעת חוק העוסקת בהקלטות, והיא מבקשת לאסור את הקלטתו של אדם ללא רשותו וללא ידיעתו. ההצעה עוררה את זעמם של אנשי תקשורת רבים שיצאו במתקפה נגדה, ונגד ביסמוט, ברשתות החברתיות.

עם הגשת החוק, כתב עורך "ישראל היום" לשעבר: "שמים סוף להקלטות סתר! הגשתי היום תיקון להצעת חוק, בה אני דורש לקבוע כי גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים יהווה עבירה פלילית! בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כל אדם יכול להקליט שיחה בעלת תוכן רגיש ולפרסם אותה ברבים. התיקון לחוק יבטיח שפרסום הקלטה שכזו תחשב לפגיעה חמורה בפרטיות".

"אני הייתי עיתונאי, חופש העיתונות יקר לי"

בראיון ברדיו 103FM חידד ביסמוט בעקבות הביקורת הרבה שקיבל: "אני לא חושב על העבודה העיתונאית, אני חושב על מר חיים, על מר כהן, על מר לוי, על גברת ליאורה ועל ששון. אני הייתי עיתונאי, חופש העיתונות יקר לי. אני לא אגן על נוכלים".