הצעת החוק של הח"כ מהליכוד שהרגיזה את העיתונאים

העיתונאי לשעבר, בועז ביסמוט, הגיש את הצעת החוק הראשונה שלו שתאסור הקלטה של כל אדם ללא רשותו ועוררה את זעמם של אנשי התקשורת: "שמים סוף להקלטות סתר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 22/01/23 15:11 כט בטבת התשפג

הצעת החוק של הח"כ מהליכוד שהרגיזה את העיתונאים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת מהליכוד והעיתונאי לשעבר, בועז ביסמוט הגיש היום (א') את הצעת החוק הראשונה שלו, שתאסור הקלטה של כל אדם  ללא רשותו וללא ידיעתו. הצעה זו עוררה את זעמם של אנשי תקשורת רבים שיצאו במתקפה נגדה ברשתות החברתיות.

"שמים סוף להקלטות סתר! הגשתי היום תיקון להצעת חוק, בה אני דורש לקבוע כי גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים יהווה עבירה פלילית! בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כל אדם יכול להקליט שיחה בעלת תוכן רגיש ולפרסם אותה ברבים. התיקון לחוק יבטיח שפרסום הקלטה שכזו תחשב לפגיעה חמורה בפרטיות", כתב חבר הכנסת מהליכוד בעמוד הטוויטר שלו.

"בושה וחרפה", "האחריות הוא על הדובר להיזהר"

התגובות להצעת החוק של חבר הכנסת מהליכוד לא איחרו לבוא. אנשיל פפר, עיתונאי עיתון "הארץ" הגיב בטוויטר וכתב כי "מעניין שעוד לפני העידן הטכנולוגי בו אנו חיים אבטליון כבר הזהיר ״חכמים, הזהרו בדבריכם, שמא תחובו חובת גלות ותגלו למקום מים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמים מתחלל״. בקיצור, האחריות לחילול השם הוא על הדובר להיזהר, לא על העיתונאי שמשרת את הציבור בפרסום הדברים".

גם הכתב לענייני משפט של ערוץ 13, אביעד גליקמן, יצא נגד הצעת החוק של ביסמוט וכתב כי "איזו בושה וחרפה!! והאיש הזה קרא לעצמו עיתונאי?? הצעת חוק שערורייתית נגד העיתונות".