נתניהו יסכים? הדרישה החדשה-ישנה של בן גביר

בעקבות אירועי היום והפינוי האלים בכרם בשילה, מצהיר השר בן גביר, כי ידרוש בישיבת הממשלה הקרובה שוב, את העברת הסמכות של מג"ב איו"ש מצה"ל למשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 13:30 כד בשבט התשפג

נתניהו יסכים? הדרישה החדשה-ישנה של בן גביר
השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

התגובות לפינוי בשילה: נמשכות התגובות במערכת הפוליטית בעקבות פינוי הכרם בשילה מוקדם יותר הבוקר (ד') ונראה כי לראש הממשלה נתניהו מחכה כאב ראש לא קטן. בעוד סמוטריץ' וגלנט נאבקים על השליטה במנהל האזרחי ביו"ש, כותב השר לביטחון לאומי, כי ידרוש בישיבת הממשלה הקרובה את העברת הסמכויות של מג"ב איו"ש, מצה"ל למשטרה. 

כאב הראש של נתניהו

בציוץ בטוויטר כתב השר בן גביר: "ההתנהלות האלימה והקיצונית היום של שוטרי מג"ב איו"ש בהנחיית השר גלנט, היא עוד ראיה מדוע הסמכות על מג"ב איו"ש צריכה לעבור לסמכות המשטרה. לכן אדרוש כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון לקיים את ההסכמים הקואליציוניים ולהעביר את מג"ב איו"ש מאחריות צה"ל וגלנט לאחריות משטרת ישראל".

"מחזק את ידיה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך"

מוקדם יותר אמר בן גביר על אירועי הפינוי עצמם ועל התקרית בה עצרו שוטרי מג"ב את חברת הכנסת לימור סון הר מלך, כי "מחזק את ידיה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך. לאנשי מג"ב איו"ש אסור לפגוע בחוק חסינות חברי כנסת ובוודאי לא לפגוע בחופש התנועה שלהם ודווקא התנהלות זאת מוכיחה עד כמה חשוב שמג"ב איו"ש יעברו למשרד לביטחון לאומי".

לימור סון הר-מלך

לימור סון הר-מלך צילום: צילום מסך