פרסום ראשון אלימות קשה בפינוי הכרם בשילה: מפקד מג"ב הורה להשעות שלושה שוטרים

אלימות קשה של שוטרי מג"ב בפינוי הכרם בשילה. לכיפה נודע כי מפקד מג"ב הגיב ושלושה מהשוטרים הושעו עד בירור בעיניינם | ח"כ צבי סוכות לחדשות כיפה: "הפינוי לא היה קורה היום אם סמוטריץ' היה מקבל את הסמכויות" | בעצים האחרונים: נתניהו הורה לעצור את הפינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 12:01 כד בשבט התשפג

אלימות קשה בפינוי הכרם בשילה: מפקד מג"ב הורה להשעות שלושה שוטרים
תקיפת המפגינים בפינוי הכרם, שלושה שוטרים הושעו, צילום: צילום מסך, ארגון חוננו

פינוי הכרם בשילה: המערכת הפוליטית סוערת סביב פינוי הכרם הבוקר (ד') בגוש שילה. בתיעודים מהאירוע נראים כוחות מג"ב מפעילים, כוח רב ואלימות כנגד המפגינים במקום. באחד הסרטונים נראה שוטר נותן בעיטה לפניו של אחד המפגינים בעת שהוחזק בידי שוטרים אחרים. לחדשות כיפה נודע כי מפקד מג"ב רואה בחומרה רבה את האלימות וכי הוא הורה להשהות את שלושה השוטרים עד בירור בעיניינם.

צפו באלימות הקשה של השוטרים:

"אחד השוטרים פגע בי מינית"

עוד בטרם החל הפינוי, נרשמה תקרית חמורה אחרת, כאשר ארבעה שוטרים ניסו לחסום את חברת הכנסת לימור סון-הר מלך בניגוד לחוק. ארבעת השוטרים הקיפו את חברת הכנסת ונעמדו צמוד אליה, מצב שאילץ אותה להיאבק בהם על מנת להשתחרר. לקרן נוייבך ב"רשת ב" סיפרה לאחר מכן כי "אחד השוטרים פגע בי מינית".

התקרית בין חברת הכנסת סון-הר מלך לשוטרים צילום: ללא

בתוך כך, נמשכים ההתקפות בקרב מפלגת הציונות הדתית על שר הביטחון גלנט, שאישר את הפינוי הבוקר. בראיון לחדשות כיפה אומר חבר הכנסת צבי סוכות, כי "הפינוי יכול היה להימנע במידה והסמכויות על המנהל האזרחי היו עוברות לשר סמוטריץ', כפי שנקבע בהסכמים הקואליציונים".

חברי הכנסת צבי סוכות ולימור סון - הר מלך בפינוי הבוקר

חברי הכנסת צבי סוכות ולימור סון - הר מלך בפינוי הבוקר צילום: דוברות

"נדאג שתיפתח חקירה"

חבר הכנסת שבעצמו ניסה הבוקר למנוע את הפינוי אמר לכתב הפוליטי של כיפה: "גלנט צריך להעביר את הסמכויות לבצלאל סמוטריץ' כפי שסוכם". עוד הוא הוסיף: "אנחנו נעמוד על כך שההסכם יקויים". בהמשך התייחס סוכות גם לתקיפתה של חברת הכנסת סון-הר מלך: "לימור ניגשה אליי וסיפרה לי מה עבר עליה, זה הדבר הכי חמור שקרה היום. כל אישה שהייתה עוברת הטרדה כזו, זה פשע, בטח כשזאת חברת כנסת. השוטרים האלה, נדאג שתיפתח נגדם חקירה, אי אפשר להטריד אישה בישראל ובטח חברת כנסת". על המשך הצעדים של מפלגתו אמר חבר הכנסת סוכות: "אנחנו בוחנים את הצעדים שלנו" אני חושב שאלימת שוטרים זה משהו שצריך לטפל בו".