הממשלה מתקפלת: חוק דרעי ופסקת ההתגברות יורדים מסדר היום

לאחר שיחה בין נשיא המדינה וחבר הכנסת רוטמן, חוק פסקת ההתגברות ירד מסדר היום, גם חוק דרעי לא יעלה להצבעה. רוטמן ולוין הבהירו: "החוקים אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית" | הנשיא הרצוג: "עושה כל מה שאני יכול לעשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 12:34 כד בשבט התשפג

הממשלה מתקפלת: חוק דרעי ופסקת ההתגברות יורדים מסדר היום
שמחה רוטמן בוועדה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יורד מסדר היום: הנשיא הרצוג ממשיך במאמצים לקיים הידברות בין הצדדים בכל הנוגע לרפורמה המשפטית ויכול לרשום לעצמו הישג אחד כאשר הקואליציה הודיעה כי היא מושכת את חוק ההתגברות וחוק דרעי השני מסדר היום. הורדת פסקת ההתגברות מסדר היום מגיעה לאחר שיחה בין יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן לבין הנשיא.

לאחר מכן הודיע גם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת אופר כץ מהליכוד על הורדת חוק דרעי מסדר היום: "בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח"כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית".

ההבהרה של רוטמן ולוין

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן הוציאו הודעה משותפת לאחר מכן והבהירו: "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש".

אריה דרעי |

אריה דרעי, החוק לא יעלה היום | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני משקיע 100 אחוז מאמץ ומקווה שזה יניב 100 אחוז תוצאות"

מוקדם יותר, נאם נשיא המדינה בכנס  של קרן ההשקעות הבין-לאומית OurCrowd המשקיעה בעיקר בישראל ואמר כי הוא עושה את מירב המאמצים כדי ליצור הידברות, אך הוא לא מבטיח שיצליח במאמציו. "כל מה שאני יכול להגיד על עצמי, זה שאני עושה כל מה שאני יכול לעשות כדי לקיים דיאלוג שיביא תוצאות שיחזקו את הדמוקרטיה הישראלית" אמר הנשיא והוסיף: "לא יודע אם אשיג תוצאות, אני משקיע 100 אחוז מאמץ ומקווה שזה יניב 100 אחוז תוצאות. אבל איני יכול להבטיח את זה".

יו"ר האופוזיציה לפיד, הגיב להורדת החוקים מסדר היום ואמר: "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו – נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה זה בזכותכם. ‏חייבים להמשיך ולהיאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה".