בלי עבאס וטיבי: ההצהרה המיוחדת של האופוזיציה

ראשי האופוזיציה בשיתוף פעולה מיוחד נגד הרפורמה המשפטית: מחר מתוכננת הצהרה חשובה לתקשורת אבל הפוליטיקאים הבכירים שכחו להזמין חלק מהשותפים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/02/23 17:31 כא בשבט התשפג

בלי עבאס וטיבי: ההצהרה המיוחדת של האופוזיציה
לפיד וגנץ, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

מאבק האופוזיציה ברפורמה המשפטית: בהודעה משותפת לראשי מפלגות האופוזיציה, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי נמסר: זוהי שעת חירום, לא ניתן להרוס את מדינת ישראל. נתייצב כולנו ביחד מחר (ב') בשעה 13:30 בכנסת להצהרה משותפת. 

אבל ראשי האופוזיציה שכחו כי לאופוזיציה שותפות גם שתי מפלגות ערביות, רע"מ בראשות מנסור עבאס וחד"ש - תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, השניים לא הוזמנו להצהרה המשותפת של ראשי האופוזיציה נגד הרפורמה. 

הודעה חריגה מבית הנשיא: הרצוג ימסור הערב הצהרה לאומה

בנוסף, נשיא המדינה יצחק הרצוג שכבר מעל שבוע מנסה לגשר בין הצדדים, הודיע היום (א') באופן חריג ביותר כי יישא הערב נאום מיוחד לאומה. זו אינה הפעם הראשונה בה נשיא המדינה מתייחס לסוגיה זו. כבר לפני שבוע, התייחס הנשיא לראשונה לרפורמה במערכת המשפט: "ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם", כתב הנשיא. "זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיני ומעסיק אותי ללא הפסקה".