לפיד קורא לשביתה: "לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה"

ראש האופוזיציה קורא לשביתה במשק ביום שני הקרוב כדי לאפשר לכל עובד המתנגד לרפורמה להפגין מול משכן הכנסת: "המעסיקים צריכים לאפשר לכל מי שרוצה לעלות לירושלים ולהילחם על המדינה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/02/23 12:13 יז בשבט התשפג

לפיד קורא לשביתה: "לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה"
לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרפורמה במערכת המשפטית של שר המשפטים, יריב לוין, מסעירה את מדינת ישראל בחודש האחרון. בשבועות האחרונים, מתקיימת הפגנת השמאל נגד הרפורמה במערכת המשפט בה לוקחים חלק כמה מחברי האופוזיציה, בניהם מי שעומד בראשה, חבר הכנסת יאיר לפיד. היום (ד') קורא לפיד לשביתה במשק ביום שני הקרוב כדי לאפשר לכל עובד המתנגד לרפורמה להפגין מול משכן הכנסת.

"יום שני כולנו עולים לירושלים להגן ולהילחם על המדינה שלנו. המעסיקים צריכים לאפשר לכל עובד שרוצה לעלות לירושלים להילחם על המדינה, להילחם על הדמוקרטיה שלנו ולהגיד עד כאן לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה שלנו", אמר לפיד.

הישג לאופוזיציה: נדחו ההצבעות על הרפורמה המשפטית

בתוך כך, חבר הכנסת שמחה רוטמן, המשמש כיו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מקדם בימים האחרונים  את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, זאת כחלק מהרפורמה המשפטית.  בעקבות הדיון שהתארך ונגמר ללא הצבעה, החליט יו"ר הוועדה כי חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא יגיע היום למליאה והוא ידחה ליום שני הקרוב. 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ברך את חברי האופוזיציה ואמר כי "אנחנו לא נוותר. כבר היום הצלחנו לדחות את ההצבעות בוועדת חוקה ושוב שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית. נתווכח, נגיד את עמדתנו בכל מקום, יוציאו אותנו ונחזור. זו המדינה שלנו, ולא ניתן לאף אחד להרוס אותה".