נתניהו: "הקבינט יתכנס היום כדי להיערך לפעולה רחבה במזרח ירושלים"

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה למצב הביטחוני ואמר: "נעביר בכנסת את ההצעה לשלילת אזרחות מחבלים וגירושם" | על הרפורמה המשפטית אמר: "אפשר להתווכח, אפשר להידבר, אפשר וצריך להציע חלופות - אבל אסור לחצות קווים אדומים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/02/23 12:12 כא בשבט התשפג

נתניהו: "הקבינט יתכנס היום כדי להיערך לפעולה רחבה במזרח ירושלים"
נתניהו בישיבת הממשלה, חוק גירוש מחבלים יעלה, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מגיב לגל הטרור: בפתח ישיבת הממשלה הגיב ראש הממשלה נתניהו לפיגוע הקשה ביום שישי ואמר: "הלילה אטמנו את בית המחבל וביצענו מעצרים נגד משפחתו וסביבתו הקרובה". נתניהו הוסיף את הצעדים אותם מתכננת הממשלה ואמר: "קבינט יתכנס היום כדי להיערך לפעולה רחבה אף יותר נגד מבצעי הטרור ותומכיו במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, תוך הימנעות ככל האפשר מפגיעה בבלתי מעורבים".

ישיבת הממשלה

ישיבת הממשלה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נתניהו הגיב גם למחאות המתגברות נגד הרפורמה המשפטית ואמר: "אני מבקש לבקר כאן הבוקר בחריפות את הקריאות להפרת חוק, למרי אזרחי, לפגיעה מכוונת במשק, ואפילו לשימוש בנשק, מצד מי שמתנגדים למדיניות הממשלה. הממשלה קיבלה את אמון העם בבחירות דמוקרטיות וקיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל. איש כאן אינו יכול לערער זאת. איש אינו מערער גם על הזכות להפגין, אבל אי אפשר ואסור לקרוא לאלימות, לפעול באלימות, לקרוא למרי אזרחי, לכפות שביתה על רבים שאינם רוצים זאת".

"אני קורא לכולם להנמיך את הלהבות ולהיכנס לשיח ענייני"

נתניהו הוסיף ואמר: "אני קורא לאופוזיציה לנהוג באחריות. אפשר להתווכח, אפשר להידבר, אפשר וצריך להציע חלופות - אבל אסור לחצות קווים אדומים. חציית הקווים האדומים בימים האחרונים על ידי גורמים קיצוניים - יש לה מטרה אחת ברורה: להביא במכוון לאנרכיה".

נתניהו בישיבת הממשלה, חוק גירוש מחבלים יעלה

נתניהו בישיבת הממשלה, חוק גירוש מחבלים יעלה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"אני סמוך ובטוח שרוב עצום של אזרחי ישראל" אמר נתניהו, "בין אם הם תומכי הרפורמה או מתנגדיה, מתנגד לקיצוניות הזו ולא יאפשר למדינה להידרדר לאנרכיה. אני קורא לכולם להנמיך את הלהבות ולהיכנס לשיח ענייני. יש לנו מדינה אחת, ויחד נשמור עליה"