בן גביר מעביר מסר: "אין לי כוונה לעשות הנחות"

השר לביטחון לאומי תיאר את מבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים, אותו הוא מתכנן לבצע: "צריך לעצור אותם, לחפש, לתת דו"חות תנועה, להרוס בתים בלי לחשוש. להציב משילות בבירה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/02/23 11:19 כא בשבט התשפג

בן גביר מעביר מסר: "אין לי כוונה לעשות הנחות"
איתמר בן גביר בפתח ישיבת הממשלה, צילום: כיפה

יומיים אחרי הפיגוע הקשה בצומת רמות בירושלים שגבה את חייהם של שלושה בני אדם, בהם שני ילדים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסמן את היעד: "הנחיתי לעשות מבצע משילות במזרח ירושלים", כך אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א'), "יש לנו 150 יעדים, צריך לעצור אותם, לחפש, לתת דו"חות תנועה, להרוס בתים בלי לחשוש. להציב משילות בירושלים". 

עוד הוסיף: "במזרח ירושלים לא אוכפים את החוק בצורה ראויה. אין יום שאני לא מקבל שורת התראות, או דיווחים על עבירות פליליות וגם עבירות לאומניות. אין לי שום כוונה לעשות הנחות. אני נחוש לערוך מבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים". 

בניגוד לעמדת נתניהו

כזכור, אמש דווח כי יו"ר עוצמה יהודית מתכוון להוציא מבצע נרחב בחלק המזרחי של הבירה, זאת בניגוד לעמדתם של גורמים המקורבים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטענו כי אין לו את הסמכות לכך. בשיחה עם מקורבים, אמר השר בן גביר כי "ודאי שיש לי את הסמכות. הכוונה בחומת מגן 2 אינה להוציא טנקים לרחובות ולסיכולים ממוקדים, אלא להתחיל לאכוף את החוק".