בית המחבל מהפיגוע ברמות נאטם: בן גביר נחוש לצאת למבצע

כוחות הביטחון פעלו הלילה בשכונת א-טור בבירה ואטמו את ביתו של המחבל מהפיגוע הקשה ביום שישי, חוסיין קראקע. שני אחיו נעצרו בחשד שידעו על מעשיו | השר בן גביר נחוש לצאת למבצע: "לידיעת הגורמים שמתדרכים נגדי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/02/23 07:39 כא בשבט התשפג

בית המחבל מהפיגוע ברמות נאטם: בן גביר נחוש לצאת למבצע
איטום בית המחבל, הלילה, צילום: דוברות המשטרה

בית המחבל נאטם: מאז הפיגוע הקשה ביום שישי האחרון בו נרצחו שלושה אזרחים ישראלים ובתוכם שני ילדים, פועלים כוחות הביטחון בשכונות מזרח ירושלים. לאחר ההודעות כי ביתו של המחבל ייאטם, הלילה בית משפחתו של המחבל חוסיין קראקע פונה ונאטם. המשטרה עצרה לאחר הפיגוע הקשה עצורים רבים ומעצרם של שני אחיו של המחבל, הוארך בחשד שידעו על כוונותיו.

כוחות הביטחון אוטמים את בית המחבל:

פעילות כוחות הביטחון לאיטום בית המחבל, הלילה צילום: דוברות המשטרה

בהודעת המשטרה נכתב: "בהתאם לצו, הלילה כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בסיוע כוח צה"ל, פעלו בא-טור שבמזרח ירושלים לאיטום בית משפחת המחבל חוסין קראקע, שביצע פיגוע דריסה שלשום בצהריים בתחנת אוטובוס ברמות.  בפיגוע נרצחו שלושה אזרחים בהם ילדים, ונפצעו נוספים". 

למרות שהמחבל עצמו שכר דירה בשכונת עיסאווייה, המשטרה אטמה את בית משפחתו של המחבל בשכונת א-טור. "בית הורי המחבל שבו התגורר בעבר ובו גרים כיום גם שני אחיו שנעצרו" נכתב בהודעת המשטרה, "נתפס על ידי כוחות משטרה ומג"ב לאחר שפונה מיושביו ופונתה תכולתו. הלילה בוצע האיטום של כל פתחי הבית לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהתאם לצו אטימה והחרמת הבית".

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"נחוש להוציא לפועל חומת מגן 2 בירושלים"

בתוך כך, השר בן גביר אינו נסוג מעמדתו ליציאה למבצע "חומת מגן 2" למרות אמירתו של גורם מדיני בכיר כי "החלטה על מבצע כזה מתקבלת רק אחרי התייעצות עם כלל מערכות הביטחון, בהן שב"כ. השר לביטחון לאומי יכול להביא זאת לקבינט אם יידרש. החלטות כאלה לא מתקבלות בתחנת אוטובוס כשיש פיגוע".

השר בן גביר בזירת הפיגוע

השר בן גביר בזירת הפיגוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בציוץ בטוויטר הגיב השר בן גביר לדברים וכתב: "נחוש להוציא לפועל חומת מגן 2 בירושלים. לידיעת הגורמים שמתדרכים נגדי, בסמכות המשטרה, להרוס בתים לא חוקיים, לעצור יותר מ-150 יעדים ולפשוט על הבתים, לעצור את ההסתה במסגדים, לעצור חייבי מס ועוד רבות. ישיבת הקבינט חשובה ואבקש שם דברים נוספים, אבל המשילות חשובה מאוד ואני אדאג שכך יהיה".