האוניברסיטה העברית במייל לסטודנטים: "מעודדים ליטול חלק בהפגנות"

במייל רשמי של האוניברסיטה העברית לסטודנטים, הם מפצירים בהם לקחת חלק בהפגנה נגד הרפורמה: "חשש כבד לגבי כוונת הממשלה לכבד את כללי המשחק" | באוניברסיטה יאפשרו למי שלא מעוניין להפגין, להיבחן כרגיל: "לא כל חברות וחברי קהילתנו מחזיקים בעמדה הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 11:09 כא בשבט התשפג

האוניברסיטה העברית במייל לסטודנטים: "מעודדים ליטול חלק בהפגנות"
נשיא האוניברסיטה, אשר כהן: "ליטול חלק בהפגנות" ", צילום: Hadas Parush/Flash90

נוקטים צד: באוניברסיטה העברית קוראים לסטודנטים לקחת צעד פעיל במחאה המתוכננת מחר נגד הרפורמה במערת המשפט אותה מובילה הממשלה. במייל שנשלח לכל חברי האוניברסיטה, מרצים וסטודנטים נכתב: "האוניברסיטה העברית מעודדת את חברות וחברי קהילתה ליטול חלק בהפגנות כנגד החקיקה המשפטית ביום שני הקרוב".

על החתום: מנהל האוניברסיטה והרקטור

על המייל חתומים נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן וכן רקטור האוניברסיטה פרופ' תמיר שפר. במכתב כותבים השניים בתחילה כי: "הנהלת האוניברסיטה העברית מודעת לכך שיש חלק בתוך הקהילה שאינו מסכים עם מה שכתבנו.  ולכן, ניסינו עד כה להתנהל בצורה זהירה, תוך כבוד לעובדה שחלק מתוכנו אינו חש בנוח עם עמדות חדות בנושא המשפטי".

אשר כהן, מנהל האוניברסיטה

אשר כהן, מנהל האוניברסיטה צילום: Hadas Parush/Flash90

אך בהמשך המייל, קוראים השניים בשם האוניברסיטה, לקחת חלק פעיל במחאה המתוכננת מול הכנסת: "הנהלת האוניברסיטה העברית מעודדת את חברות וחברי קהילתה ליטול חלק בהפגנות כנגד החקיקה המשפטית ביום שני הקרוב, ובאופן יותר כללי להיות חלק מהמאבק הדמוקרטי כנגד הניסיון להפוך את ישראל למדינה שבה יש עריצות שלטונית". הם מסבירים את ההחלטה בכך ש"התקווה שיהיה דיון אמיתי על השינויים החוקתיים לצערנו התבדתה".

המייל שנשלח לסטודנטים

המייל שנשלח לסטודנטים צילום: צילום מסך

מרצים באוניברסיטה הודיעו כי ישבתו 

בסיום המייל הם מודיעים כי מי שאינו מעוניין להפגין, יוכל להיבחן כרגיל במבחנים שנקבעו למועד זה וכותבים: "אנו ערים לכך שלא כל חברות וחברי קהילתנו מחזיקים בעמדה הזאת.  לפיכך, כל המבחנים שאמורים להתקיים בעת ההפגנה יתקיימו כרגיל וכל הסטודנטים והסטודנטיות החפצים בכך יוכלו לקיים את המבחן כרגיל".

מייל ששלחה אחת המרצות באוניברסיטה

מייל ששלחה אחת המרצות באוניברסיטה צילום: צילום מסך

מרצים באוניברסיטה הודיעו לתלמידים, כי ביום שני (מחר) הם ישבתו כחלק מהמחאה ולא יהיו זמינים. כך במייל ששלחה אחת המרצות במדעי החברה באוניברסיטה, היא כותבת כי " אני אשבות, כמו רבים באוניברסיטה ובמשק הישראלי כולו. זו הסיבה לכך שלא אשיב למיילים וייתכנו שיבושים נוספים", כך נכתב.