בג"צ ליועמ"שית ונתניהו: נמקו מדוע ראש הממשלה לא יוצא לנבצרות

שופטת בג"צ ברק ארז העבירה מכתב ליועמ"שית בהרה מיארה ונתניהו ותהתה מדוע שלא יצא נתניהו נבצרות בעקבות עיסוקיו המשפטיים. היועמ"שית הורתה לנתניהו לא לעסוק בענייני הרפורמה | סמוטריץ' תוקף את הוראת בג"צ

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/02/23 13:10 יט בשבט התשפג

בג"צ ליועמ"שית ונתניהו: נמקו מדוע ראש הממשלה לא יוצא לנבצרות
נתניהו ובהרב מיארה, צילום: Flash90

נבצרות ראש הממשלה:  במענה לעתירת התנועה לאיכות השלטון שהוגשה בנושא נבצרותו של ראש הממשלה, שאל היום (ו') בג"צ את נתניהו והיועמ"שית, מדוע שראש הממשלה לא יצא לנבצרות בשל ענייניו המשפטיים תוך עיסוק ברפורמה במערכת המשפט. המדינה תצטרך להשיב לעתירה עד לחודש הבא.

סמוטריץ' תוקף את הוראת בג"צ

מי שתקף את הוראת בג"צ הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שכתב: "החלטת בג"ץ לא לדחות על הסף את העתירה להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, היא ההוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת אליו הגיעו שופטי העליון".

בשבועות האחרונים עולה שוב ושוב נושא הנבצרות של ראש הממשלה נתניהו. בעוד בקואליציה תקפו את היועמ"שית בהרב מיארה על עצם הדיונים בנושא וטענו כי אין זה כלל בסמכותה, הגיבה השבוע בהרב מיארה והורתה על נתניהו לא לעסוק ברפורמה המשפטית עקב ניגוד העניינים בו הוא נמצא לטענתה.

השר סמוטריץ

השר סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהרב מיארה בדרישה מנתיהו: אל תעסוק ברפורמה המשפטית

כזכור, היועמ"שית טענה כי "יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט. זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם". היועמ"שחת מוסיפה כי "מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות".

המכתב של בהרב מיארה:

המכתב של היועמ"שית

המכתב של היועמ"שית צילום: צילום מסך

"ניסיון הפיכה משפטי"

כזכור, על רקע שמועות כי בהרב מיארה מתכננת להוציא את נתניהו לנבצרות, הגיבו ראשי הקואליציה במכתב חריף שנשלח ליועמ"שית. במכתב עליו חתומים נציגי כל סיעות הקואליציה נכתב: "לאחרונה התפרסמו בתקשורת מספר ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של 'הוצאת' ראש ממשלת ישראל ל'נבצרות'. לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים עד לרגע זה".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיפו במכתב: "אנו רואים לכן בדיונים שכאלו, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר" הם מוסיפים במכתב.

במכתב התגובה המהיר הכחישה בהרב מיארה את הטענות וכתבה: "במענה למכתבכם שבנדון, ומבלי להתייחס לדברים כפי שתיארתם, הריני להבהיר כי בניגוד לנטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה".