גולדקנופף ביקש לבטל את הבניה - סילמן מתנגדת: "לעקור הבעיה מהשורש"

על רקע הסכנה הבריאותית של מגורים במפרץ חיפה הסמוכים למפעלי בזן, ביקש שר השיכון לבטל את פרוייקט הבניה במקום. השרה להגנת הסביבה אמרה בתגובה כי המטרה היא "פינוי המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/23 12:19 יד בשבט התשפג

גולדקנופף ביקש לבטל את הבניה - סילמן מתנגדת: "לעקור הבעיה מהשורש"
השרה עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השרה סילמן עונה לגולדקנופף: שר השיכון יצחק גולדקנופף ביקש לעצור בניה מתוכננת באיזור מפרץ חיפה בגלל המפעלים המזהמים הנמצאים באיזור. במכתב שכותבת לו השרה להגנת הסביבה סילמן היא אומרת כי "המשרד להגנת הסביבה אינו מבחין בין דיירים חדשים לתושבים קיימים". בהמשך המכתב היא טוענת כי על הממשלה לבצע את ההחלטות אותם קיבלה הממשלה ולפנות את המפרץ מהמפעלים המזהמים.

המכתב של השרה סילמן:

מכתב התשובה של השרה סילמן

מכתב התשובה של השרה סילמן צילום: ללא

תשובת סילמן לגולדקנופף

"קראתי את מכתבך שבסימוכין. אני סבורה כי הפתרון המיטבי העומד בפנינו הוא קידום התיקון להחלטת הממשלה עליו סוכם בהסכמים הקואליציוניים והאצת פינוי המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה" היא כותבת. עוד מוסיפה השרה: "יש לפעול בנחישות ובהקדם על מנת לעקור את בעיית הזיהום מן השורש ויפה שעה אחת קודם".

הכנסת היום

הכנסת היום צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סילמן פנתה למנכ"ל משרד ראש הממשלה בנושא

בהמשך אומרת השרה במכתב התשובה לגולדקנופף, כי "פניתי אל מנכ"ל משרד רה"מ בקריאה להאיץ את עבודת המינהלת לפיתוח מפרץ חיפה ולהביא את התיקון האמור לאישור הממשלה במסגרת הזמנים שנקבעה". במכתב ששלחה גם למנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי כתבה סילמן כי "בהסכמים הקואליציוניים סוכם כי בתוך שלושה חודשים מיום כינון הממשלה, יועבר תיקון להחלטת הממשלה 1231 לקידום ופיתוח מפרץ חיפה כך שתכלול תאריך יעד לפינוי התעשייה המזהמת תוך פחות מעשור וסעיף תקציבי ליישומה".

"אני קוראת לך להאיץ את עבודת המינהלת לפיתוח מפרץ חיפה ולהביא את התיקון האמור לאישור
הממשלה במסגרת הזמנים שנקבעה" מסיימת סילמן את מכתבה לשלי.

הפגנה לסגירת המפעלים המזהמים בחיפה

הפגנה לסגירת המפעלים המזהמים בחיפה צילום: Meir Vaknin/Flash90