בקואליציה יוזמים: פיצול הרפורמה המשפטית | בחירת שופטים תחילה

בקואליציה ממשיכים להאיץ את הרפורמה במערכת המשפט ושוקלים כעת לפצלה. תחילה יקודמו נושאי בחירת השופטים ופסילת חוקים של בג"צ במטרה להגיע להצבעה בכנסת בהקדם. ח"כ רוטמן: "מתקנים עוולות שלא תוקנו שלושים וארבעים שנה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/02/23 09:34 יד בשבט התשפג

בקואליציה יוזמים: פיצול הרפורמה המשפטית | בחירת שופטים תחילה
וועת חוקה בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמה במערכת המשפט: השבוע יימשכו הדיונים בוועדת חוקה, במטרה לקדם את הרפורמה במערכת המשפט ועתה, בקואליציה מתכננים לפצל את הרפורמה כך מדווח זאב קם ברשת ב'. על פי הדיווח, יו"ר הוועדה שמחה רוטמן, צפוי להודיע על פיצול הרפורמה בימים הקרובים ולהביא אותה להצבעה בקריאה ראשונה תוך שבועות ספורים.

בחירת שופטים ופסילת חוקים תחילה

רוטמן, כך על פי הדיווח מעוניין לפצל את הנושאים: השינויים בוועדה לבחירת השופטים וביטול חוקי יסוד על ידי בג"צ, משאר הרפורמה ולקדם אותם תחילה. שני הנושאים הללו נידונו בוועדה בתקופה האחרונה ןעתידים להידיין גם בשבוע הקרוב, מה שמחזק את הדיווח לפיו בקואליציה ישנו רצון בפיצול הרפורמה. הדבר מגיע בניגוד לעמדה המקורית של הקואליציה, אז רצו לקדם את הרפורמה כמקשה אחת ולחוקק אותה יחד. הדבר עלול להוביל גם למצב של הידברות מסויימת עם הצד השני, אך כרגע שיחות כאלו לא מתקיימות בין הצדדים.

הרצוג

הרצוג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יוזמת הנשיא להידברות בין הצדדים

כזכור, גם נשיא המדינה מנסה לקדם הידברות בין הצדדים ובשבוע שעבר פורסמה תוכניתו להידברות בין הצדדים, לאחר הפרסום יצאה הודעה רשמית מבית הנשיא בה נכתב: "נשיא המדינה פועל מזה שבועות ארוכים בניסיון למנוע משבר חוקתי היסטורי ולבלום את העמקת הפילוג בעם. בית הנשיא משמש כיום כמרכז שיח המצליח לשמר את אמון הצדדים כאכסניה מוגנת להידברות בתוככי המחלוקת תוך שמירה על דיסקרטיות המשתתפים". 

בראיון לרשת ב' הבוקר, התבטא יו"ר וועדת חוקה שמחה רוטמן בנושא בחירת השופטים והגיב: "אם ישראל תבחר שופטים כמו כל מדינה בעולם - איך זה יפגע בכלכלה, בזכויות אדם? מה החשש? שמעתי שאנחנו אוטוטו שוללים זכות בחירה מנשים. ומה יקרה אם ביהמ"ש ישלול את הזכות הזו? בואו נדון, אם אנחנו כ"כ אוהבים לדון בתרחישים היפותטיים".