בן גביר יגיש את חוק מוות למחבלים: "צריכים להיות בכיסא חשמלי"

השר לביטחון לאומי הצהיר בישיבת סיעתו כי הוא יגיש את חוק עונש מוות למחבלים. בן גביר התייחס לפיגוע הקשה בסוף השבוע ולקח אחריות: "במשמרת שלי, עם האחריות שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/23 16:30 ח בשבט התשפג

בן גביר יגיש את חוק מוות למחבלים: "צריכים להיות בכיסא חשמלי"
השר בן גביר , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עונש מוות למחבלים: בישיבת סיעת עוצמה יהודית בכנסת היום (ב'), הצהיר השר בן גביר כי הוא עומד על כך שחוק מוות למחבלים יחוקק וכי הצעת החוק תוגש בקרוב מאוד לדבריו. בן גביר אמר בנאומו: "מחבל הוא בן מוות ומי שרוצח ומי שפוגע ומי שעושה טבח באזרחים, צריך להיות בכיסא החשמלי".

צפו בדבריו המלאים של בן גביר: "בלי כוח למשמר לאומי, אנחנו לא נוכל להצליח"

בן גביר התייחס לפיגוע הקשה בסוף השבוע ואמר: "הפיגוע הקשה בנווה יעקב החזיר את כולנו לעולם המציאות. פיגוע כואב, זירה מחרידה. אני חושב שבפעם המי יודע כמה כולנו מבינים שאין הבדל בינינו, ימין, שמאל, דתיים, חילונים, אותו מחבל לא מבדיל בינינו. מבחינתו כולנו בני מוות". בהמשך לקח אחריות על האירועים ואמר: "הפיגוע הזה מתרחש כבר במשמרת שלי, עם האחריות שלי ואני לרגע אחד לא מתכוון להסיר את האחריות ולרגע".

זירת הפיגוע בעיר דוד

זירת הפיגוע בעיר דוד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"שכונה אחר שכונה, מקום אחר מקום"

בנוגע לצעדים אותם הוא מקדם על מנת להתגבר על הטרור הוא אמר: "נתתי הוראה ליישם את כל צווי ההריסה של הבתים הלא חוקיים בירושלים. השבוע הזה אנחנו כבר הורסים 14 בתים שמשום מה ההריסה שלהם התעכבה. נתתי הוראה: שכונה אחר שכונה, מקום אחר מקום, לבוא וליישם את הצווים. משילות מתחילה כבר בדברים הללו".

בן גביר חשף גם את חילוקי הדעות בממשלה לאחר הפיגוע ואמר: "זה גם לא סוד שאני בישיבת הממשלה ובפורומים נוספים דרשתי להטיל עוצר בשכונה שממנה יצא המפגע. לצערי בעקבות חילוקי דעות עם הגורמים המקצועיים אנחנו עדיין בשיח ולא ממצים את היכולת הזו, אבל הנחתי את המשטרה לפעול בצורה נחרצת לאסוף כלי נשק גם על סמך מידע מודיעיני וגם פשוט לסרוק את הרשת, בתיקטוק בטויטר, בפייסבוק וכל מי שמרים נשק, מנופף בנשק, ייעצר.

דרעי תקף את לפיד וציטט מדבריו: